رشد 90 درصدی صادرات محصولات غیرنفتی از شهرستان بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرماندار بناب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر شهرستان بناب که با حضور رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت:  423 واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در شهرستان بناب فعال هستند که 5 هزار و 700 نفر جمعیت کارگری در این واحدها مشغول کارند.

شهریار فتحی با اشاره به ظرفیت بالای صادرات در این شهرستان تصریح کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی بخش خصوصی چه در حوزه تولید و چه در حوزه صادرات مانند سایر بخش‌ها بصورت جهادگونه بوده که در شرایط جنگ اقتصادی که به کشور تحمیل شده، قابل ستایش است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به قوانین دست و پاگیر در امر صادرات محصولات بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم نسبت به قوانین دست و پاگیر در مجلس و کمیسیون اقتصادی چاره‌سازی کنند تا صادرکنندگان با فراغ بال بیشتری برای صادرات اقدام کنند.

فتحی در ادامه با اشاره به صادرات 300 هزار تنی در 11 ماهه سال جاری از شهرستان بناب خاطرنشان کرد: در بحث صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش 90 درصدی برخوردار هستیم و در صورت حمایت و حذف قوانین دست و پاگیر شهرستان بناب و صادرکنندگان این شهرستان توانایی صادرات بیش از این را نیز دارند.

گفتنی است با توجه به صنایع تولیدی، صنعتی و تبدیلی متعددی که در شهرک صنعتی شهرستان بناب مشغول تولید انواع محصولات صادراتی هستند، چشم انداز روشنی نسبت به افزایش صادرات انواع کالا و خدمات به خارج از کشور برای این شهرستان وجود دارد که در همین راستا حمایت دولت، مجلس شورای اسلامی و سازمان های دست اندرکار از صادرکنندگان می تواند ظرفیت صادرات این شهرستان را به بالاترین درجه خود برساند.