بخش کشاورزی بناب دارای ظرفیت بالقوه برای سرمایه‌گذاری می‌باشد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و واحدهای تولیدی دام و طیور با حضور فرماندار ، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل دامپزشکی استان، مدیر تعاون روستائی استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه با بیان اینکه سال ۹۹ به اذعان بسیاری از کارشناسان سخت‌ترین سال به لحاظ مشکلات اقتصادی برای کشور بود اظهار داشت خوشبختانه در سایه همت و اتحاد بین مردم و مسئولین این سال را علی‌رغم تمامی مشکلاتی که داشت با موفقیت به پایان رساندیم.

شهریار فتحی به مشکل کمبود مرغ در شهرستان اشاره کرد و گفت با تلاشی که صورت گرفت در حال حاضر هیچگونه مشکلی به لحاظ تامین مرغ در شهرستان نداریم اما مشکل پیش آمده اهمیت و ضرورت وجود کشتارگاه طیور در شهرستان را بیش از پیش نشان داد که انتظار می‌‌رود در خصوص ایجاد کشتارگاه طیور مدیران استانی همراهی و مشارکت کامل داشته باشند.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه بناب امروز به عنوان یک شهرستان صنعتی شناخته می‌شود اظهار داشت در حوزه کشاورزی هم بناب دارای پتانسیل‌های زیادی بوده که می‌توان با انجام اقداماتی در زمینه مدرنیزاسیون کشاورزی از جمله تبدیل آبیاری های غرقابی به قطره‌ای، خرید ماشین‌آلات مدرن کشاورزی، ترویج و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و تعیین الگوهای کشت و ... ظرفیت‌های بالقوه شهرستان در حوزه کشاورزی را بالفعل کرد و سرمایه‌گذاری در این حوزه را ارتقا داد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر ضرورت ارائه برنامه توسط ادارات برای سال ۱۴۰۰ تاکید کرده و اظهار داشت مدیران شهرستانی اقدامات انجام شده در سال گذشته را بررسی کنند و با احصا نقاط ضعف و قوت در پی رفع موانع و مشکلات و تقوت نقاط قوت باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان هم با بیان اینکه شهرستان بناب ۱۵ درصد تخم مرغ استان را تامین می‌کند اظهار داشت این شهرستان دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد کارخانجات بسته‌بندی تخم مرغ می‌باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت تبدیل تهدید به فرصت اظهار داشت امروز کشاورزان در سایه اطلاع رسانی و آگاهی دادن، بدنبال استفاده از بذرهای اصلاح شده در زمین‌های خود هستند وی در خصوص الگوهای کشت هم گفت: الگوی کشت را بر اساس توان صادراتی و نیازهای موجود در شهرستان تعیین می‌کنیم که در این زمینه در شهرستان بناب اقدامات خوبی صورت گرفته است.