مسوولیتی در قبال پیست اتومبیل‌رانی نداریم

به گزارش بناب نیوز به نقل از ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان بناب در یک گفتگوی خبری گفت: در تاریخ پنجم شهریور ماه سال ۹۸ طبق صورت جلسه تنظیم شده، قرار بود سه پیست اتومبیل رانی، موتور سواری و سوارکاری بناب به اداره ورزش و جوانان انتقال یابد تا ما برنامه های مدونی جهت مدیریت این مجموعه ها تدوین کنیم.

سیدمجید یزدانی افزود: براساس قانون نظام ورزش که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده و رئیس جمهور نیز ابلاغ کرده است، تنها متولی ورزش کشور، وزرات ورزش و جوانان، ادارات کل استان ها و ادارات شهرستان هاست.

وی اضافه کرد: از این تاریخ یاد شده، درخواست خود را به شهردار بناب اعلام و در چندین مرحله نیز پیگیری کرده ایم، اما تاکنون این زمین ها بنام اداره ورزش و جوانان شهرستان منتقل نشده است، لذا ما مسئولیتی در این مجموعه ها نداریم و به دلیل بلاتکلیفی موجود، چندین سال است که در این پیست ها مسابقه ای برگزار نمی کنیم.

یزدانی ادامه داد: دوستان شورا و شهرداری مسئولیت پیست ها را برعهده دارند که امیدواریم با برنامه ریزی های خوب دیگر شاهد این گونه حوادث تلخ نباشیم.

گفتنی است عصر جمعه گذشته، در جریان مسابقات موتور سواری نمایشی در پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب، در اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با یکی از تماشاگران، یک نفر کشته و یک نفر زخمی شد.

در این حادثه، نوجوانی ۱۳ ساله ای که برای تماشای مسابقات آمده بود، در اثر برخورد موتور سیکلت با وی، در جا جان باخت و موتور سوار ۲۰ ساله نیز روانه‌ی بیمارستان شد.

این اتفاق در حالی در پیست اتومبیل رانی و موتورسواری بناب روی داد که یزدانی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، آبان ماه سال ۹۹ تاکید کرده بود که این اداره و هیأت ورزش‌های اتومبیل رانی و موتورسواری بناب، هیچ اطلاعی از برگزاری این مسابقات ندارند و مجوزی برای برگزاری این مسابقات صادر نشده و برگزارکنندگان این مسابقات خودسرانه و بدون اخذ مجوز اقدام به برگزاری این مسابقات نمایشی کرده‌اند.

باقر بابازاده، شهردار وقت بناب نیز گفته بود که تمام اعتبارات و امکانات این مجموعه از ردیف اعتبارات ورزشی شهرداری تامین شده است و این مکان می تواند در آموزش رانندگی، فرود بالگرد و هواپیماهای سبک و همچنین پاراموتورها مورد استفاده قرار بگیرد.

پیست اتومبیلرانی و موتور سواری شهرستان بناب که در سوم خرداد ماه سال ۹۲ توسط شهرداری بناب به بهره برداری رسید، ۵۵۰ متر طول و ۵۰ متر عرض دارد و از لحاظ گستردگی مساحت بعد از پیست تهران، دومین پیست بزرگ کشور محسوب می شود که برای ساخت آن در مدت سه ماه ۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.