خیریه‌ها بازوان توانمد جوامع در کمک رسانی به مردم هستند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های شهرستان بناب به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه به نقش خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در جوامع اشاره کرده و اظهار داشت: خیریه‌ها بازوان توانمند جوامع در کمک رسانی به مردم هستند که بصورت خودجوش توسط افراد علاقه‌مند بوجود می‌آیند.

شهریار فتحی افزود: کمک‌های خیرخواهانه همواره در بین جوامع وجود داشته و در کشور ما بدلیل تاکیدی که در آموزه‌های دینی نسبت به انجام کار خیرخواهانه و خداپسندانه وجود دارد این کمک‌ها بصورت مضاعف انجام می‌شود اما بدون شک وجود خیریه‌ها موجب خواهد شد تا کمک‌ها بصورت سازمان یافته صورت بگیرد، افراد نیازمند واقعی شناسایی شده و بصورت عادلانه و یکسان از خدماتی که در موسسات خیریه ارائه می‌شود بهره‌مند شوند.

وی بزرگترین سرمایه اجتماعی خیریه‌ها را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: در صورتیکه مردم بفمهند کمک‌هایی که انجام می‌دهند به دست نیازمندان واقعی می‌رسد مشتاقانه و داوطلبانه در اهدا کمک‌های نقدی و غیرنقدی به خیریه‌ها پیش‌قدم خواهند شد.

فتحی به وجود خیران توانمند و علاقه‌مند در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: به واسطه وجود این خیران هیچگاه احساس تنگدستی و مشکل در شهرستان نکرده‌ایم و خصوصا از زمان شیوع بیماری کرونا خیران همواره در کنار مردم و مسئولان بوده‌اند وی همچنین ابراز امیدواری کرد با همت مسئولین و خیران انجمن بیماران سرطانی در شهرستان بناب راه اندازی شود.