قطع‌کنندگان غیرمجاز اشجار در تالاب قره قشلاق بناب در چنگال قانون

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، صیاد لطفی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب در حین گشت و کنترل در محدوده حفاظتی مناطق تحت مدیریت موفق به دستگیری دو نفر متخلف شدند که اقدام به قطع اشجار به‌صورت غیرمجاز و قطع غیرقانونی درختان موجود در تالاب شده بودند.

به گفته وی، در این اقدام دو نفر از متخلفان دستگیر و یک دستگاه خودرو نیسان حمل این درختان توقیف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی تحویل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب، خاطرنشان کرد: قطع اشجار در حوزه تالاب قره قشلاق ممنوع بوده و هرگونه اقدام غیرقانونی از طرف متخلفان با برخورد قانونی اداره محیط زیست پاسخ داده خواهد شد.

لطفی از عموم شهروندان در جوامع محلی اطراف تالاب قره قشلاق درخواست کرد، هرگونه بهره‌برداری غیرمجاز و قطع اشجار در تالاب را به اداره حفاظت محیط زیست بناب یا پایگاه‌های تابعه گزارش کنند.

منطقه شکار ممنوع و تالاب قره قشلاق شهرستان بناب به مساحت 22 هزار هکتار در 110 کیلومتری جنوب‌ غربی آذربایجان‌شرقی در شهرستان بناب واقع شده است.

این تالاب به‌خاطر زیبایی آن همچنین تنوع مختلف گیاهی و جانوری از جمله زیست پرندگان مهاجر بومی و غیربومی به عروس تالاب‌های کشور مشهور است.

میش مرغ بزرگترین پرنده پروازی دنیا که بسیار نایاب است، در این تالاب ساکن بوده و تالاب قره قشلاق زیستگاه این پرنده بزرگ و زیباست.