هشدار سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب به داروخانه ها و پزشکان

به گزارش بناب نیوز، دکتر وحید رضائی ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در پیامی به داروخانه ها و پزشکانی که با اقدامات سودجویانه جان و مال بیماران درگیر کرونا و خانواده های آنها را در شهرستان بناب هدف قرار داده اند هشدار داد.

دکتر رضایی در این خصوص گفت: به داروخانه هایی که در سطح شهر بناب بصورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به فروش داروی رمدسیور یا سایر داروهای درمان کرونا با کیفیت نامعلوم و قیمت های بالا میکنند و نیز پزشکانی که بیماران را برای تهیه دارو به این داروخانه ها هدایت مینمایند ،هشدار میدهیم  اگر هرچه سریعتر نسبت به توقف این اقدام درمانی و داروئی غیرقانونی اقدام نکنند تمامی تبعات بعدی بر عهده افراد خاطی خواهدبود.

وی ادامه داد: لازم به ذکر هست که امور دارویی بیمارستان امام خمینی (ره) بناب با توجه به کمبود کشوری داروی رمدسیور معتبر، با تلاش هاش شبانه روزی و از مجاری قانونی و علیرغم مشکلات عدیده مالی و عدم همکاری برخی شرکت های دارویی ، با کمک معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ،اقدام به تهیه داروی رمدسیور نموده و برخی کمبودهای مقطعی نیز به زودی مرتفع خواهد شد.

وی افزود: جهت صدور مجوز از معاونت غذا و داروی استان برای امکان خرید و فروش داروی رمدسیور در داروخانه های خصوصی هم مکاتبات از طرف شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب انجام شد که بخاطر بیمارستانی بودن این دارو و نیز بخاطر امکان کنترل کیفیت داروهای مورد استفاده، مجوز صادر نگردید.

رضایی در خاتمه اظهار داشت: لذا از مردم شریف شهرستان بناب تقاضا دارم به این نکته توجه داشته باشند که داروی استاندارد و با اصالت که با قیمت واقعی و مصوب، تنها در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) بناب و با نظر مستقیم پزشک  معالج متخصص تجویز میشود می تواند برای درمان بیماری کرونا در مراحل خاصی موثر باشد، هرچند همه ما میدانیم که متاسفانه در موارد پیشرفته هیچ دارویی در درمان کرونا معجزه نمیکند.

وی در پایان گفت:معاونت درمان و داروی شبکه بهداشت و درمان بناب  آماده دریافت موارد تخلف و شکایات بیماران  و همراهان عزیز بصورت شبانه روزی در این زمینه و موارد مشابه احتمالی میباشد.