میزان جامعه باسواد در شهرستان بناب ۹۳/۶% است

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش بناب، جلسه پشتیبانی نهضت سواد آموزی با حضور صادقی معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، پارسامهر مدیر آموزش و پرورش بناب و سایر مسئولین شهرستانی برگزار شد.

صادقی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی در این جلسه با بیان اینکه طبق آخرین سرشماری قبل از انقلاب آمار باسوادی ۴۸ درصد اعلام شده بود که این میزان در استان آذربایجان شرقی ۳۶ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه ماموریتی نهضت سوادآموزی سنین ۱۰ تا ۴۹ سال را شامل می شود گفت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۹۶.۶  درصد افراد جامعه باسواد هستند که این میزان در استان آذربایجان شرقی ۹۶ درصد و در شهرستان بناب ۹۳.۶ درصد می‌باشد.

صادقی تصریح کرد: نهضت سواد آموزی یار کمکی برای افرادی است که از چرخه آموزش و پرورش به هر دلیلی جا مانده اند.

وی ادامه داد شهرستان بناب از شهرستان های توسعه یافته استان می باشد و انتظار از این شهرستان این است که از آمار متوسط استانی در این امر پایین نباشد.

معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نقش ادارات و سازمانها را در شناسایی افراد بیسواد مهم عنوان کرد و ادامه داد در سایه تلاش های مسئولین استانی رتبه اول کشور در جذب سواد آموزی به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

وی در پایان گفت: در جامعه هر اندازه سواد افزایش یابد آگاهی افزایش خواهد یافت و افزایش با سوادی ریشه کنی جهل را دنبال خواهد داشت.

حسین پارسامهر مدیر آموزش و پرورش بناب نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت آموزش در دوران کرونا افزود: متفاوت ترین بازگشایی بعد از انقلاب اسلامی را تجربه کردیم که با تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی معلمان و همکاران اجازه ندادند چراغ آموزش خاموش شود.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت بناب در ادامه افزود: ابر شبکه شاد به عنوان یک پیام رسان موفق با وجود برخی مشکلات توانسته است ترافیک ۱۶ میلیون کاربری را داشته باشد

وی در پایان گفت: پاندمی کرونا و مشکلات ناشی آن، تلاش ها و زحماتی که معلمان در کلاس های درس متحمل می‌شوند را برای همگان عیان و آشکار ساخت.