سبزی و صیفی‌جات به نرخ سلامتی!/ هیچ‌کس پاسخگو نیست

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان که با بیان اینکه مسأله آبیاری مزارع در بناب به سال‌های قبل برمی‌گردد؛ اظهار داشت: حل این معضل نیازمند یک مدیریت منسجم و قاطع است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی مشترکین فاضلاب از سوی مسوولان آب و فاضلاب، تصریح کرد: این مشکل قبل از اینکه نیاز به اعتبارات داشته باشد نیاز به مدیریت دارد.

باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تصفیه‌خانه توسط کارخانجات شهرستان یادآور شد: اعمال مدیریت با تعارف و مسائل دیگر در تمام بخش‌ها جوابگو نیست؛ از این رو برای جلوگیری از آبیاری مزارع با آب‌های آلوده باید تدبیر عملی و کارشناسی صورت گیرد.

این گزارش حاکی است شهرستان 150 هزار نفری بناب با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیم آب و هوایی آن یکی از قطب‌های کشاورزی استان به‌ویژه در تولید صیفی‌جات، میوه‌های باغی و انگور است.

متأسفانه از چندین سال پیش با وجود پیگیری رسانه‌های منطقه و تذکرات متعدد مسوولان برخی کشاورزان منطقه به دلیل عدم کافی بودن آب کشاورزی اقدام به آبیاری مزارع خود با آب فاضلاب می‌نمایند که این امر سلامت مردم و امنیت غذایی جامعه را به شدت تهدید کرده و مستلزم اقدامات جدی مسوولان امر در پیشگیری و برخورد با این اقدام سخیف است.