ضرورت وجود وحدت و همدلی در شورای شهر

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در نشستی با منتخبین ششمین دوره شورای اسلامی شهر بناب با اشاره به ضرورت تعامل منسجم و پیوسته منتخبین شورای ششم اسلامی شهر بناب با مسئولین شهرستان اظهار کرد: امروز فرصت ایجاد یک پیکره کامل خدمت به مردم و زنجیره منسجم تصمیم گیری در سطح شهرستان شکل گرفته است.

وی افزود: از این رو استفاده از نظرات مشاوران و برگزاری جلسات منظم فی ما بین مسئولین شهرستان و نمایندگان پارلمان شهری می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات حوزه شهری باشد و بی شک در سایه چنین تعاملی می‌توان در چهار سال آینده شاهد پیشرفت و توسعه شهر بناب بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه چالش‌های مدیریت شهری باید در این شهر رصد و شناسایی شود تا برای آن چاره جویی لازم صورت گیرد؛ افزود: اگر هماهنگی در بین مسئولین و پارلمان شهری نباشد، شورا و شهرداری ضرر خواهند دید.

باقری بنابی همچنین با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت و همدلی در شورای شهر تصریح کرد: هرگونه تک روی از سوی مسئولین شهرستان و نمایندگان پالمان شهر محکوم به شکست است.

وی با اشاره به عدم حضور سرمایه گذاران قوی طی سال‌های اخیر در بناب خاطرنشان کرد: عدم وجود هماهنگی بین مسئولین شهرستان و اعضای شورای اسلامی شهر باعث شده که سرمایه گذاران رغبتی به سرمایه گذاری در این شهر نداشته باشند.

این نماینده مستقل مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بی شک در سایه همکاری مسئولین با اعضای پارلمان شهر می‌توان شاهد گشایش بسیاری از گره‌های شهری بناب بود. لذا در این راستا اعلام آمادگی می‌کنم که در کنار دیگر مسئولان شهرستان برای تسریع در روند پروژه‌های شهری در کنار اعضای پارلمان شهری باشیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای پنجم و منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه ۶۴ درصد درآمد شهرداری بناب صرف حقوق و مزایای پرسنل و هزینه‌های جاری شهرداری می‌شود، گفت: تنها ۳۶ درصد بودجه شهرداری بناب صرف امورات عمرانی می‌شود.

محمدعلی حیدریان با اشاره به اینکه جمع هزینه‌های جاری و حقوق ماهیانه پرسنل شهرداری بناب ۴۰ میلیارد ریال است، افزود: متأسفانه با این اوصاف دورنمای شهرداری بناب خوب و قابل تعریف نیست.

وی با بیان اینکه برای تحقق هزینه‌های شهرداری نیاز به هم افزایی داریم، تصریح کرد: وضعیت موجود در شهرداری قابل قبول نیست و برای اینکه از شرایط فعلی بحران خارج شویم، نیازمند حضور سرمایه گذاران در بناب هستیم.

این منتخب شورای ششم اسلامی شهر بناب یادآور شد: برای اینکه بتوانیم سرمایه گذاران خوبی برای توسعه شهر بناب جذب کنیم، باید به مسائل حاشیه‌ای و اختلافات درونی و بیرونی خاتمه دهیم و این امر زمانی محقق خواهد شد که تمام مسئولین شهرستان همدل و هم قسم شوند.

این گزارش حاکی است، در این نشست سایر منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر بناب نیز دیدگاه‌های خود در خصوص بهبود شرایط موجود و لزوم تعامل و همکاری با مسئولین شهرستان را بیان کردند.