صنعتگران به عنوان جهادگران عرصه اقتصاد اجازه ندادند، تولید حتی یک روز در کشور متوقف شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب مراسم تجلیل از صنعتگران شهرستان بمناسبت روز ملی صنعت و معدن با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان، فرمانده سپاه ناحیه بناب، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و صاحبان صنایع شهرستان بناب برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ مصطفی باقری بنابی ضمن توصیه مسئولین به سعی و تلاش در مسیری که خداوند دوست دارد اظهار داشت: تلاش برای ساختن آخرتی آباد باید مورد توجه ما باشد.

وی با بیان اینکه افتخار می‌کنم در شهری زندگی میکنم که شهر تلاش و کوشش، ایثار و گذشت و فداکاری می‌باشد اظهار داشت شما صنعتگران همواره در کنار مردم و مسئولین ایستاده اید و هرگاه گرهی در کار مردم و اقشار محروم جامعه بوجود آمده است بی هیچ منتی پا به صحنه گذاشته اید.

امام جمعه بناب با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بناب در حوزه‌های اقتصادی اظهار داشت از مسئولین می‌خواهیم شرایط را بگونه ای فراهم کنند که مانع از خروج سرمایه گذاران بنابی از شهرستان شوند.

فرماندار شهرستان بناب نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور پرشکوه آحاد مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار داشت دشمن از ماه ها پیش بدنبال ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات بود اما مردم ایران با حضور پرشکوه خود در پای صندوق‌های رای باردیگر نقشه دشمنان را بر هم زدند.

شهریار فتحی بخشی از این حماسه پرشکوه را مرهون تلاش های صنعتگران و سرمایه گذاران دانست که علی رغم تمامی مشکلات ناشی از تحریم ها و جنگ اقتصادی ظالمانه دشمنان به عنوان جهادگران عرصه اقتصاد اجازه ندادند حتی یک روز تولید در کشور توقف پیدا کند و نه تنها با تولید چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورده و زمینه اشتغال پایدار را فراهم کردند بلکه در بحران های مختلف خصوصا در ایام بیماری کرونا با اهدا بسته های معیشتی و کمک های مومنانه گره گشای مشکلات محرومان و مستضعفان بوده اند.

فرماندار شهرستان بناب در ادامه با اشاره به آمار کاهشی بیکاری در شهرستان بناب از ۱۴ درصد به ۷ درصد و بیش از ۳۰۰ هزار تن صادرات شهرستان بناب در سال ۹۹ اظهار داشت در طول ۹ ماه گذشته یکی از عمده ترین وظایف خود را بازدید از واحدهای تولیدی و رسیدگی به مشکلات آن‌ها قرار داده‌ایم و همچنان که رهبر معظم انقلاب بر مانع زدایی و حمایت و پشتیبانی از تولید تاکید داشته اند در سال پیش رو بدنبال عمل به منویات معظم له در شهرستان بناب خواهیم بود.

وی روحیه سخت کوشی و تلاش گری مردم بناب را عامل اصلی توسعه این شهرستان عنوان کرد و گفت با وجود اینکه بناب به لحاظ وسعت جزو شهرستان های کوچک استان محسوب می‌شود اما به سبب برخورداری از روحیه بالای تلاش و کوشش در بین مردم، حمایت های معنوی امام جمعه عالم و دانشمند شهرستان و نماینده تلاش گر شهرستان و در سایه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان امروز جزو شهرستان های برتر استان در زمینه تولید و صنعت و ... به حساب می‌آید.

فتحی همچنین با تاکید بر ضرورت استفاده صحیح و اصولی از معادن شهرستان و جلوگیری از خام فروشی و برداشت بی رویه معادن گفت منطقه قره قشون به عنوان یک منطقه گردشگری بوده و اداره کل صنعت و معدن استان باید جلوی هرگونه برداشت بی رویه از معادن در این منطقه را بگیرد چراکه ما خود را در برابر آیندگان مسئول می دانیم و حق از بین بردن منابع طبیعی را نداریم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم با بیان اینکه اکثر لوایح و طرح هایی که در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی کرده ایم در حمایت از تولید و سوق دادن نقدینگی کشور به سمت تولید بوده است گفت خوشبختانه سال گذشته سرمایه گذاری بسیار عظیمی در صنعت فولاد شهرستان صورت گرفته که می‌تواند تحولی بزرگ نه تنها در سطح شهرستان بلکه در سطح منطقه بوجود بیاورد و سود همگانی را در پی خواهد داشت.

وی از مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان خواست تا هرچه سریع تر نسبت به حل مشکل واگذاری ۱۰۰ هکتار از زمین های شهرک صنعتی در فاز توسعه برای استقرار سرمایه‌گذارانی که منتظر دریافت زمین‌های خود هستند اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی امروز به عنوان قطب سوم فولاد کشور مطرح می‌باشد گفت بخش عمده‌ای از این پیشرفت را مرهون تلاش‌های صنعتگران و مدیران شهرستان بناب می‌باشیم.