بمناسبت روز قلم، از نویسندگان برتر شهرستان بناب تجلیل شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، آئین نکوداشت و تجلیل از نویسندگان شهرستان بناب بمناسبت روز قلم با حضور فرماندار، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از نویسندگان و اهالی قلم شهرستان بناب برگزار شد.

در این مراسم فرماندار شهرستان بناب ضمن گرامیداشت ۱۴ تیر ماه روز قلم اظهار داشت متاسفانه در طی ۹ ماه گذشته که افتخار خدمت به مردم شریف شهرستان بناب را پیدا کرده ام این اولین مراسمی است که با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان بصورت رسمی دیدار می‌کنم و البته شایسته بود این دیدار زودتر اتفاق بیافتد که از بابت تاخیر پیش آمده که بدلیل وجود بیماری کرونا امکان برگزاری بسیاری از برنامه‌ها وجود نداشت عذرخواهی میکنم.

شهریار فتحی با اشاره به نقش زیربنایی و بنیادین فرهنگ در توسعه جوامع گفت هیچ جامعه‌ای را نمی‌توانیم پیدا کنیم که توسعه یافته باشد و فرهنگ و هنر در آن جامعه از جایگاه رفیعی برخوردار نباشد 

مقام عالی دولت در شهرستان بناب به برنامه‌ریزی دشمنان برای تغییر الگوهای فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ می‌بایست افزایش پیدا کند.

وی به نقش سازنده انتقاد در توسعه و پیشرفت جوامع تاکید کرده و اظهار داشت نویسندگان و اهالی فرهنگ با قلم خود و با تولیدات خود مسائل و مشکلات موجود در جامعه را هنرمندانه به تصویر می‌کشند که لازم است مسئولین نسبت به نقدها گوش شنوا داشته باشند چراکه اگر بی توجهی شده و هنرمندان و صاحبان قلم مهجور مانده و کنار بکشند مشکلات بر ما غلبه خواهد کرد.

فتحی در ادامه خواست تا این جلسات بصورت پیوسته ادامه داشته باشد و صرفا به مناسبت های خاص محدود نگردد 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به ضرورت راه اندازی رسانه مکتوب در شهرستان در کنار رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد و خواستار برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری بمنظور به نمایش در آوردن آثار نویسندگان و هنرمندان شهرستان بناب شد.

باقری بنابی از هنرمندان خواست تا نسبت به مسائل و مشکلات خود مطالبه‌گر باشند و تاکید کرد آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات اهالی هنر بمنظور پیگیری مطالباتشان هستیم 

همچنین در این جلسه تعدادی از نویسندگان شهرستان بناب به بیان نکته نظرات خود پرداختند