بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر گریبان همه را خواهد گرفت / هشدار نسبت به نوشته‌های غیرفرهنگی بر روی لباس‌های بانوان

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در جلسه شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک موضوع اجتماعی و نوعی تعهد و احساس مسوولیت در قبال جامعه است و همه مردم باید برای احیای این فریضه در جامعه بکوشند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یکی از قواعد مهم اسلام است و همه نسبت به یکدیگر در این زمینه مسوول هستیم.

باقری‌بنابی با بیان اینکه نباید در مورد امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت بود؛ افزود: این فریضه مهم باید برای جلوگیری از منکر و اصلاح جامعه اجرایی شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب در ادامه با تأکید بر ضرورت تشکیل و اجرای مصوبات این ستاد یادآور شد: ضروری است مسوولان ادارات شخصاً در این جلسات حضور یابند.

حجت‌الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: البته در کنار آن مخالف حضور معاونان نیز نیستیم ولی ضروری است خود مسوولان حضور یابند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بناب، بیان داشت: اگر مردم وجدان کاری  و تکریم ارباب رجوع را در ادارات لمس کنند، بزرگترین معروف در جامعه تحقق یافته است.

حمید بالغ در جلسه شورای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب با بیان اینکه همه اقشار جامعه باید نسبت به انجام این فریضه احساس مسوولیت کنند؛ خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر برای کاهش مشکلات اجتماعی نظیر طلاق و جرائم خرد که به دلیل شرایط اقتصادی افزایش یافته است، استفاده شود و احساس مسوولیت عاملی برای جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار بناب در ادامه متذکر شد: یکی از راه‌های مناسب برای پیاده شدن و عملیاتی شدن تکریم ارباب رجوع در ادارات برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای کارکنان ادارات است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب نیز در این جلسه با تأکید بر نظارت بیشتر بر مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در برخی رسانه‌های خارجی و فضای مجازی به شدت با روش‌هایی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر پرداخته می‌شود که اگر کسی اطلاعات و سواد کافی نداشته باشد، به انحراف کشیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا انتظار داریم افراد متدین و علمای برجسته شهرستان به این موضوعات پرداخته و از طریق رسانه‌های داخلی آن را انتشار دهند.

حبیب صدقی با اشاره به ضرورت توجه به برخی نوشته‌های غیرفرهنگی بر روی لباس‌های بانوان، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر روی برخی از لباس‌ها با زبان لاتین کلمات و جملاتی نوشته می‌شود که معنای خوبی ندارند که انتظار می‌رود متولیان امر و دستگاه‌های امنیتی عقبه این اقدامات را ریشه‌یابی کنند.

صدقی در ادامه خواستار عملیاتی شدن مصوبات جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب هم در این جلسه گفت: توجه مسوولان به برنامه‌های فرهنگی در سطح شهرستان ضرورتی انکارناپذیر بوده و در این راستا برگزاری پاتوق‌های فرهنگی در ایام دهه امامت و ولایت در بناب گامی در این جهت است.

یحیی حیدری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امام جمعه بناب در راستای فضاسازی اماکن مذهبی و توجه ویژه به موضوعات دینی شهرستان متذکر شد: با توجه به وضعیت جامعه، باید برنامه‌های فرهنگی بیشتری در سطح شهر و روستاهای شهرستان برگزار شود که انتظار داریم مستولان شهرستان، بخشدار مرکزی و دهیاران اهتمام بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از عدم فضاسازی مناسب شهرستان در ایام انتخابات تصریح کرد: متأسفانه در بحث فضاسازی در شهر در ایام انتخابات اقدامات خوبی صورت نگرفت. علیرغم اینکه در شورای اداری شهرستان به این موضوع تأکید شده بود.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بناب، یادآور شد: در ایام و مناسبت‌های مختلف برای برگزاری مراسم فضای مناسبی برای بانوان وجود ندارد و این به عنوان مطالبه جدی است که امیدواریم مسوولان شهرستان برای احداث چنین مکان آبرومندی قدم بردارند.

حیدری در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از عدم حضور برخی مسوولان در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، اضافه کرد: مسوولان باید به این جلسه بااهمیت ارزش قائل شده و شخصاً حضور یابند.

وی، برپایی نمایشگاه و یا غرفه‌های عرضه البسه‌های مناسب برای بانوان محجبه را خواستار شد.