اعتبارات قطره چکانی نمی‌تواند زیرساخت‌های اساسی بناب را تکمیل کند

به گزارش بناب نیوز به نقل از مهر، فرماندار بناب در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب با اظهار تأسف از بالا بودن قیمت مواد و لوازم اولیه و تورم موجود در بازار میزان اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل پروژه‌های عمرانی شهرستان را بیش از مقدار کنونی دانست و گفت: طرح‌ها و پروژه‌های در دست اجرای شهرستان بناب نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری دارند.

وی افزود: اعتبارات استانی شهرستان بناب در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۲۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که ۵۶ درصد آن تحقق یافت.

رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان بناب تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به اعتبارات استانی در بناب اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد افزایش یافته است.

فتحی سپس با انتقاد از قراردادن نام شهرستان بناب در لیست شهرستان‌های برخوردار گفت: شهرستان بناب به غیر از حوزه صنعت در سایر حوزه‌ها علی الخصوص حوزه شهرسازی دارای مشکلات فراوانی است و بناب برای قرار گرفتن در لیست برخوردار مسیر طولانی را باید طی کند.

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طی سالیان اخیر اعتبار لازم برای تکمیل زیرساخت‌ها اختصاص نیافته و هم اکنون ساختمان بیمارستان امام خمینی (ره)، ساختمان فرمانداری و سایر ساختمان‌ها فرسوده هستند و به علت فرسوده بودن زیرساخت‌های آبرسانی در شهر ۳۵ درصد آب پرت می‌شود و لازم است مجلس شورای اسلامی برای تکمیل زیرساخت‌ها اعتبارات لازم را پیش بینی کند.