شورای شهر ششم در آستانه انتخابی مهم

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، مراسم تحلیف اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر بناب برگزار و دوره ششم رسماً فعالیت خود را آغاز کرد تا به‌واسطه اختیاراتی که از سوی انتخاب‌کنندگان به ایشان داده شده است، به مدت چهار سال تصمیم‌گیر همه امور مربوط به مسائل شهری باشند و شهرداری را در مسیر ارائه خدمات مطلوب به شهر و شهروندان هدایت کنند.

بر همین اساس، موکلان اعضای شورای اسلامی شهر در قبال واگذاری اختیارات قانونی به ایشان یقیناً مطالباتی را نیز دنبال خواهند کرد که اکنون به عنوان نخستین مطالبه خود انتظار دارند اعضای شورای ششم از اولین روزهای آغاز به کار عمل به وعده و وعیدهای خود را با انتخاب شهردار جدید شروع کنند.

امروزه مدیریت شهری در جهان با تشکیلات وسیع تحول چشمگیری یافته و شهرها به نوعی توسط مدیران شهری مدیریت می‌شوند تا بتوانند رفاه و آسایش هرچه بیشتر شهروندان خود را فراهم کنند که در این راستا شورای شهر به عنوان مهم‌ترین عامل اداره هر شهر می‌توانند تضمین‌کننده منافع شهروندان باشند و نقشی مهم در بهبود عملکرد شهری بازی کنند.

از مهم‌ترین وظایف شوراها انتخاب شهردار، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌ها در حوزه شهری، نظارت بر حسن اجرای طرح‌های مصوب در امور شهرداری، همکاری با مسوولان اجرایی، نهادها و سازمان‌ها و برنامه‌ریزی در زمینه مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و آموزشی و سایر امور رفاهی است.

در حالی با آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر بناب مواجه هستیم که مردم این منطقه انتخاب شهردار کاربلد را از اولویت‌های اول خود عنوان کرده و اظهار می‌دارند، اکنون که مهم‌ترین آزمون و چالش پیش روی شورای ششم انتخاب شهردار است، باید تمام جوانب را در این امر مهم به دقت در نظر بگیرند.

در کنار دغدغه مردم، دغدغه اصلی مسوولان شهرستان نیز انتخاب شهردار کاربلد و به دور از جنجال‌های سیاسی است.

فرماندار بناب در مراسم تحلیف و آغاز به کار شورای ششم اظهار داشت: اعضای شورای شهر با پرهیز از تکروی و حاشیه‌سازی به سوگندی که یاد کردند، به آن سوگند تا آخر دوره چهار ساله پایبند باشند.

شهریار فتحی تأکید کرد: شورای ششم بدون جانبداری از گروه و جناح خاصی در جهت رفع مشکلات مردم گام برداشته و تصمیم‌گیری‌های خود را بر اساس مصلحت و منافع عموم معطوف کنند و شهرداری انتخاب کنند که در حد و اندازه نام و آوازه بناب بوده و به هیچ فرد و گروهی وابسته نباشد.

فرماندار بناب با بیان اینکه اعضای شورای ششم باید در انتخاب شهردار وسواس کامل به خرج دهند؛ افزود: هر کسی به فکر تقسیم‌بندی بناب باشد، بزرگترین خیانت را در حق این شهرستان انجام داده است.

سعید قاسمی‌وند، رئیس دادگستری شهرستان بناب نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه نباید با فروش شهر شهرداری را اداره کرد؛ گفت: قطعاً با خام فروشی مدیریت شهر نتیجه نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: متأسفانه با فروختن زمین‌های با ارزش شهر را به سمت فلاکت برده‌ایم، از این رو شهر را ملاحظات اداره نمی‌کند، شهر را قانون اداره می‌کند.

رئیس دادگستری بناب در ادامه متذکر شد: اگر شورای ششم در راستای تأمین منافع مردم و رفع مشکلات شهر قدم بردارند، ما نیز در کنار آنها خواهیم بود ولی اگر شاهد انتخاب شهردار در پستوها و خارج از روال قانونی باشیم قطعاً شورا را همراهی نخواهیم کرد.

با این اوصاف از شورای ششم انتظار داریم از تجربیات گذشته درس بگیرند و با استفاده از این مهم برنامه‌های خود را تنظیم کنند و در تقویت نقاط قوت و همچنین اصلاح نقاط ضعف شوراهای گذشته بکوشند.

امیدواریم منتخبان مردم به دور از گرایشات سیاسی و قومی با انتخاب فردی اصلح و توانمند به انتظارات و مطالبات شهروندان این دیار پاسخی درخور و شایسته ارائه دهند.

بدون هیچ پیش داوری، با شناختی که از تک تک منتخبان دوره ششم شورای شهر بناب داریم، افرادی را که از طرق مختلف در حال رایزنی و رسیدن به کرسی شهرداری هستند، آنها را شناخته و با حذف آنها مسیر را برای انتخاب افراد اصلح باز کنند.

متأسفانه مدتی است شاهد هستیم که برخی افراد برای رسیدن به مسند شهرداری علاوه بر بناب از طریق افراد ذی نفوذ در سایر شهرها و مرکز استان به هر نحو ممکن قصد رسیدن به این مسوولیت حساس هستند، در حالی که این اعضای محترم شورای اسلامی شهر هستند که از فرد توانمند بخواهند این مسوولیت حساس را قبول کنند.

به هر حال با توجه به انتظارات عمومی مردم از اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص تحول در روند شهری و خدمات‌رسانی باید دید که انتخاب آنها برای بالاترین مقام خدمات شهری چه کسی و با چه ملاک و دلایلی خواهد بود.