افزایش 30 درصدی کشفیات مواد مخدر در شهرستان بناب / اظهار نگرانی از افزایش تعداد قلیان سراها

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات نیروی انتظامی شهرستان در مبارزه با قاچاقچیان و کشفیات مواد مخدر  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 53 طرح پاکسازی مناطق آلوده روستایی و شهری انجام که 144 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و 106 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

وی افزود: 38 دستگاه خودرو در این ارتباط متوقف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

به گفته رحمان ملکی، طی 5 ماه اخیر تعداد 119 معتاد متجاهر دستگیر شده اند که تعداد دستگیری و کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.

شهردار شهر خوشه مهر نیز در این جلسه با اظهار نگرانی از افزایش تعداد قلیان سراها در شهر خوشه مهر و مسیر این شهر خواستار نظارت و کنترل این مکان ها شد.

یوسف زاده همچنین با انتقاد و اظهار نگرانی از افزایش مصرف سیگار در بین جوانان و دانش آموزان خواستار توجه مسئولین به این موضوع شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز طی سخنانی بیان کرد: ورزش بهترین راهکار پیشگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر است و این در حالی است که طی سال های اخیر حتی یک متر فضای ورزشی نیز در این شهر افزایش نیافته است.

سیدمجید یزدانی تصریح کرد: متأسفانه به جهت کمبود فضای ورزشی و عدم پاسخگویی مکان های ورزشی برای فعالیت ورزشکاران در هیأت های مختلف ورزشی و به علت محدودیت فضا امکان پذیرش برای فعالیت ورزشی در سالن ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بدلیل کمبود فضای ورزشی پاسخگوی نیازهای جوانان نیستیم، از مسئولان شهرستان علی الخصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست توسعه فضاهای ورزشی جدی تلقی شود.