بی‌تفاوتی در امر به معروف و نهی از منکر خسارت‌آور است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: تا خلقت وجود دارد، خون امام حسین (ع) نجات‌بخش و هدایت‌گر است و تا قیامت عزای امام حسین (ع) برقرار است.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در تاریخ هزاران هزار عاشورایی تربیت کرده است؛ افزود: مهم‌ترین و اصلی‌ترین فلسفه و رسالت رخداد عاشورا اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است ولی متأسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است.

خطیب جمعه شهرستان بناب تصریح کرد: با اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سایر فریضه‌ها در جامعه تحقق می‌یابند.

وی اذعان داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تعطیل شود، حلال و حرام رفته رفته در جامعه رنگ می‌بازد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با انتقاد از مدیران و مسوولان به‌خاطر عدم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: در اوضاع و احوال کنونی مسوولان، مدیران، طلاب، روحانیون و علمای بزرگوار نباید بی‌تفاوت باشند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه رنگ ببازد.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه بناب یادآور شد: از دولتمردان تازه نفس که با عنوان انقلابی و جهادی پا به عرصه خدمت گذاشته‌اند، انتظار می‌رود به داد این فریضه مظلوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برسند و نگذارند این فریضه تا این حد مظلوم واقع شود و خطرناک تر از آن اینکه حالت بی‌تفاوتی جامعه را پر کند.

امام جمعه بناب تأکید کرد: از این رو مردم باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده‌های خود شروع کنند.

باقری‌بنابی در پایان خطبه‌ها بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در دستجات عزاداری تأکید کرد و گفت: مسوولان هیأت‌های مذهبی و روحانیون در برنامه‌های عزاداری قطعاً پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و با این کار به کادر درمان کشور و شهرستان کمک کنند.