جولان مرگبار کرونا در سایه بی‌توجهی مردم / آماده باش بیمارستان شهدای بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، در شرایطی که تعداد بستری های مبتلایان ویروس کرونا در بناب لحظه به لحظه در حال افزایش است و ضریب اشغال تخت های بیمارستانی ساعت به ساعت بالاتر می رود، این سئوال اساسی به ذهن بسیاری از مردم خطور می کند که آیا با وجود تجمعات اخیر وضعیت کرونا در این شهرستان از قرمز به سیاه تغییر می کند؟!

ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) بناب به نوعی تکمیل شده و مسئولان بهداشت و درمان این شهرستان اتاق به اتاق دنبال ایجاد ظرفیت جدید برای بیماران جدید هستند اما ویروس کرونا رحم نمی کند و کارشناسان معتقدند همچنان تعداد مبتلایان و بستری ها طی روزهای آتی رو به افزایش خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب می گوید: اگر تعداد مبتلایان و بستری های کرونا به این منوال افزایش یابد به طور طبیعی وضعیت کرونا در بناب طی روزهای آتی از قرمز به سیاه تغییر خواهد یافت.

وحید رضایی می افزاید: شاهد بستری متوسط 15 تا 20 نفر بیمار در روز هستیم و آمار شهرستان در تعداد بستری ها از ابتدای شروع همه گیری در بالاترین میزان قرار دارد و تعداد بستری ها در بیمارستان امام خمینی(ره) بناب به بالای 100 نفر افزایش یافته و این آمار بستری فراتر از ظرفیت بیمارستان امام خمینی(ره) بناب است و از لحاظ کادر درمانی موجود و امکانات از جمله فضای فیزیکی و تخت بستری با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح می کند: بیمارستان شهدای بناب که پذیرای بیماران زنان و زایمان، اطفال و کرونایی اطفال بود، به حالت آماده باش برای پذیرش سرریز بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی(ره) بناب در آمده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب خاطرنشان کرد: ویروس دلتا با سرعت و قدرت در حال انتشار است و اخیراً بصورت گسترده در شهرستان منتشر شده و تعداد مراجعان سرپایی به مراکز درمانی از 70 بیمار به بالای 280 بیمار در روز رسیده است و این نشان دهنده وضعیت خطرناک کرونایی شهرستان است.

رضایی با بیان اینکه سن مبتلایان به شدت کاهش یافته است؛ افزود: تاکنون 34 هزار و 123 نفر واکسن دز اول و تعداد 12 هزار و 319 نفر نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده اند که 23 درصد جمعیت بالای 18 سال شهرستان بناب واکسینه شده اند که امیدواریم با اختصاص واکسن طی روزها و هفته های آتی به درصد مطلوب بالای 70 درصد برسیم.

این مسئول درمانی شهرستان بناب از عموم شهروندان خواست از حضور در تجمعات و اماکن عمومی و محافل خانوادگی به شدت خودداری نمایند.

این گزارش حاکی است، متأسفانه با وجود جولان بی سابقه کرونا در پیک پنجم بیماری کووید 19 در این شهرستان هنوز عده ای نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند.

بر اساس اعلام مسئولان بهداشت و درمان بناب روزانه حدود 20 نفر مبتلا به کووید19 در این شهرستان بستری و تعداد مراجعان به مراکز درمانی روزانه در شهرستان بناب به 280 نفر افزایش یافته است.

نگارنده: جاوید بنابیان