ضرورت شفاف‌سازی گزینه‌های تصدی پست شهرداری بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، سالیان درازی است که «سخنگو» به عنصری کلیدی در ساختار سازمان‌های دولتی و حتی شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی در جهان پیشرفته تبدیل شده است.

«سخنگوها» همانطور که از نام و عنوانشان پیداست، وظیفه ادای توضیحات و اطلاع‌رسانی در باره مسائل مهم سازمان‌های متبوعشان را برای افکار عمومی و رسانه‌های جمعی و خبری بر عهده دارند، ضمن اینکه سخنگوها از میان زبده‌ترین، هوشمندترین، خوش فکرترین و خوش برخوردترین عناصر هر سازمان انتخاب م‌ شوند و همواره مسائل درون سازمان را بی‌وقفه رصد، تجزیه و تحلیل می‌کنند تا هر زمان مورد پرسش قرار گرفتند آمادگی ارائه توضیح و اطلاع‌رسانی را داشته باشند.

پرواضح است که فلسفه اصلی انتخاب «سخنگو» برای هر سازمانی معاف کردن مدیران ارشد آن سازمان از تماس بیش از حد با رسانه‌هاست.

متأسفانه در کشور ما اکثریت مجموعه‌ها و سازمان ها هنوز ضرورت انتخاب افرادی به‌نام سخنگو را برای خود نپذیرفته‌اند اما پیچیدگی و حساسیت مسائل امروز کشور ایجاب می‌کند که مسوولان سازمان‌های دولتی بپذیرند، زمان سخنگو بودن مدیران رأس هرم به پایان رسیده و دیر یا زود آنها باید واقعیت داشتن سخنگو را بپذیرند و از طرف دیگر در برخی مجموعه‌ها «سخنگو» فقط نام «سخنگویی» را یدک می‌کشد و کاملاً از انجام شرح وظایف خود به دور است!

برای نمونه شورای اسلامی شهر بناب مدتی است در حال رایزنی، مذاکره و گرفتن برنامه از برخی افراد برای سپردن کلید شهر به یکی از آنهاست و این در حالی است که برخی کلان‌شهرهای کشور شهرداران خود را انتخاب و معرفی کرده‌اند.

مضاف بر آن، وزرای دولت نیز با دریافت رأی اعتماد نمایندگان مجلس کار خود را شروع کرده‌اند اما شورای اسلامی شهر بناب هنوز نتوانسته شهردار خود را انتخاب و معرفی نماید.

به همین خاطر است که نقش سخنگوی شورای شهر در این بین مهم و حساس جلوه کرده و عضو محترم شورایی که در حاشیه مراسم تحلیف و انتخاب هیأت رئیسه به‌صورت داوطلبانه مسوولیت سخنگویی شورای اسلامی شهر بناب را عهده‌دار شد، باید مردم را از سوابق و مشخصات نامزدهای تصدی شهرداری بناب آشنا  کنند.

بی‌شک تمام کاندیداها نسبت به ظرفیت خود برای کسب رأی از اعضای شورای شهر برخوردار هستند و شاید با یک حرکت اشتباه و با یک شایعه و یا لابی در محلی خاص سرنوشت شهر و شهروندان تغییر کند.

آنچه به نظر مهم می‌رسد اینکه در راستای تأکید امام جمعه شهرستان در خطبه‌های نماز جمعه بناب و البته خواست تمام شهروندان بنابی شورای شهر باید در شأن و جایگاه بناب فردی کاربلد را برای این شهر به‌عنوان شهردار انتخاب کند و باندهای قدرت و ثروت را ناکام بگذارد.

کلام آخر اینکه به دلیل حساسیت‌های موجود سخنگوی شورای شهر با بالا بردن تعامل خود با مردم و رسانه‌ها مردم را از عملکرد شورا و شهرداری آگاه کند.

نگارنده: جاوید بنابیان