تشکیل جلسه مشترک ستاد کرونا در بین شهرستان های جنوب استان را گامی موثر در راستای کنترل بیماری می‌دانیم

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، شهریار فتحی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه پزشکان و کادر درمان در طول مدت بیماری کرونا با جان و دل همت کرده‌اند و ازخود گذشتگی و ایثار مثال زدنی داشته اند، گفت: تنها راه مقابله با بیماری کرونا عزم و اراده جمعی و همگانی است.

فرماندار شهرستان بناب ریشه برخی از مشکلات نه در سطح شهرستان بلکه در سطح کلان را در وزارتخانه عنوان کرد و گفت: امروز متاسفانه آمار مرگ و میر در کشور روزانه نزدیک به ۷۰۰ نفر می‌باشد که بخش قابل توجهی از آن نیروی جوان بدون هیچگونه بیماری زمینه‌ای هستند.

وی با اشاره به اینکه خیران و بازاریان از شروع بیماری همواره در کنار کادر درمان بوده اند، گفت: بسته شدن بازار در زمان‌های مختلف سبب بوجود آمدن مشکلات اقتصادی و معیشتی و ایجاد گلایه بر حق مردم شده بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی از طرف همه آحاد جامعه گفت: تنها در صورتیکه همه خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها نمایند می‌توانیم به مدیریت و کنترل بیماری کرونا امیدوار باشیم.

فتحی با تاکید بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون ابراز امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر واکسیناسیون همه‌گانی اتفاق بیافتد؛ لکن انجام واکسیناسیون هم نباید موجب شود تا ما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تا پایان همه‌گیری بیماری غفلت کنیم.

وی بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرستان در تولید محتوای با کیفیت و فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها نقش بارزی در آگاهی افکار عمومی داشته و لازم است از تمامی ظرفیت خود در زمینه مقابله با بیماری کرونا استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه تشکیل جلسه مشترک ستاد کرونا در بین شهرستان های جنوب استان را گامی موثر در راستای کنترل بیماری می‌دانیم گفت اجرای هماهنگ مصوبات ستاد کرونا در تمامی شهرستان‌ها و خصوصا شهرستان‌های همجوار مطالبه جدی مردم می‌باشد.

فتحی از نیروی انتظامی خواست تا در شناسایی و برخورد با افرادی که پلاک خوردهای خود را مخدوش می‌کنند با جدیت بیشتری عمل نماید.

تشدید و تقویت کمیته‌ها و گروه‌های نظارتی، رعایت و اجرای دقیق شیوه نامه‌های و پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، اتخاذ تدابیر لازم توسط روسای ادارات، بانک‌ها و مراکز درمانی بمنظور جلوگیری از تجمعات، ایجاد پایگاه همیاران سلامت و تهیه امکانات لازم در این مراکز و ... از جمله مسائلی بود که در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان بناب مطرح شد.