همزمان با دهه فجر، سه طرح عمرانی و یک طرح صنعتی تولیدی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در شهرستان بناب به بهره برداری رسید.

احمد علیرضابیگی در سفر به شهرستان بناب، طرح احداث شبکه فرعی پایاب سد علویان، طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و موزه صفوی بناب را افتتاح کرد.

با افتتاح طرح احداث شبکه فرعی پایاب سد علویان اراضی که ۴۴ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است روستاهای چلغای و اکبرآباد تحت پوشش آبیاری قرار می‌گیرند.

طرح ویژه بهسازی و نوسازی ۶۵۰ واحد مسکن روستایی شهرستان بناب نیز با اعتباری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال که از محل تسهیلات بانکی و مشارکت مردمی تامین شده به بهره برداری رسید.

همچنین موزه صفوی بناب در خانه تاریخی سیف‌العلما در شهرستان بناب به بهره‌برداری رسید.

این طرح که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اجرا شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

در این موزه اشیای تاریخی، صنایع دستی، کتب خطی و سکه‌های قدیمی مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی در شهرستان بناب نگه‌داری می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین طرح توسعه مجتمع فولاد ظفر بناب را افتتاح کرد.

فاز دوم این مجتمع که عملیات اجرایی آن از یک سال گذشته آغاز شده بود در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار متر مربع اجرا شده و برای بهره برداری از آن ۵۰۰ میلیارد ریال بدون استفاده از تسهیلات بانکی، سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و با مشارکت سرمایه‌گذار خارجی صورت گرفته است.