«اخلاق» حلقه مفقوده این روزها در بناب!

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، چرا جامعه امروزی به سرعت از اخلاق‌مداری دورتر و دورتر و به سمت زوال آن سوق پیدا می‌کند؟!
 این سوالی است که عموماً در بین مردم مطرح می‌شود تا پاسخی درخور برای آن یافت شود و حتی آنهایی که خود اخلاق‌مدار نیستند، ممکن است در سطح جامعه و در مواجهه با بی‌اخلاقی‌ها به این مهم بیندیشند.

موج این بی‌اخلاقی‌ها وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، لرزه بر اندام یک جامعه وارد می‌سازند به‌طوریکه سیلی از ناامیدی از شرایط موجود و آینده‌ای مبهم در پس آن وجود افراد را فرا می‌گیرد!

به راستی کجای کار اشتباه بوده و چرا جامعه ما که در آن همواره دم از اخلاق و تمدن زده شده است، این چنین در منجلاب بی‌اخلاقی‌ها دست و پا می‌زند؟!

بر اساس این گزارش، دستاوردها و خدماتی که نظام در شهرستان انجام داده و در سایه تلاش مسوولان شهرستان به بار نشسته، بدون تردید ماندگارند و باید این خدمات توسط مسوولان و اصحاب رسانه برای مردم بازگو شوند و در کنار کمبودها و نارسایی‌ها خدمات صورت گرفته نیز برای مردم تشریح شوند.

همانگونه که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی در زمان حیات‌شان خطاب به مسوولان فرمودند، «کارهایی که می‌کنید برای مردم بازگو کنید تا تبلیغات سوء دشمنان در آنها اثر نگذارد.» اما متأسفانه برخی به‌جای امیدآفرینی حتی سلامت و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند.

اخیراً شهرستان بناب در سایه برکات نظام جمهوری اسلامی و تلاش مسوولان شهرستان به پیشرفته‌ترین دستگاه MRI تجهیز شد و پیشرفت و موفقیت بزرگی را در عرصه پزشکی منطقه رقم زد و می‌توان گفت، آرزوی چندین و چند ساله اهالی شریف شهرستان تحقق یافت. کاری که بسیاری از هزینه‌های گزاف جابه‌جایی و ترافیک را به صفر می‌رساند، در وقت و انرژی افراد صرفه‌جویی می‌شود و مهم‌تر اینکه هزینه‌های اضافی بر دوش اقشار آسیب‌پذیر و متوسط جامعه نمی‌گذارد.

ولی جای بسی شگفتی است که در این بین کسانی بدون کوچکترین تردیدی این موفقیت را به چشم سیاسی نگاه کرده و سعی در کوچک جلوه دادن اهمیت این خدمت بزرگ را آن هم در فضای مجازی دارند بدون آن که به خود زحمت حتی یک تقدیر و تشکر خالی از نظام و مسوولان دخیل شهرستان در این امر خداپسندانه بدهند.

البته باید به این افراد کمی حق داد چون ایشان که امروز به هر نحو ممکن نمی‌توانند ناراحتی خود را به‌خاطر خدمات دیگران به مردم کتمان کنند، همان افرادی هستند که در سال‌های قبل در تلاش بودند تا با استفاده از رانت دستگاه MRI مذکور را به نام خود وارد شهرستان کنند و از مردم برای ارائه خدمات این دستگاه به‌جای نرخ دولتی هزینه‌های گزاف در قالب خدمات بخش خصوصی دریافت نمایند.

این در حالی است که قصد و هدف این افراد و حامیان آنها سودجویی و مصداق این بیت است:

ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست / عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب، پس از ورود این دستگاه به بیمارستان امام خمینی (ره) بناب طی سخنانی گفت: یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI کشور تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) بناب شد.

وحید رضایی افزود: این دستگاه پیشرفته‌ترین MRI با قدرت تصویربرداری بالا علاوه بر تأمین نیازهای مردم شهرستان توانایی ارائه خدمات به مردم شهرهای دیگر استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار را نیز قادر خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در نهایت از زحمات و تلاش‌های مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و همچنین خیران این شهرستان که در بحث تکمیل محل استقرار دستگاه MRI با مسوولان بهداشتی بناب همکاری کردند، تقدیر و تشکر کرد.

نگارنده: جاوید بنابیان