هیچ مدل آموزشی جایگزین حضور دانش آموزان در مدارس نمی شود/ بازگشایی مدارس تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا می باشد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری بناب، فرماندار شهرستان بناب در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با بیان اینکه از زمان آغاز بیماری کرونا وضعیت نظام آموزشی کشور دچار تغییراتی اساسی شده است اظهار داشت متاسفانه در طول مدت بیماری بسته بودن مدارس چالش های جدی برای آموزش و تربیت دانش آموزان ایجاد کرده است.

شهریار فتحی استفاده از ظرفیت فضای مجازی در تعلیم و تربیت دانش آموزان را مفید ارزیابی کرد و گفت با اینکه آموزش مجازی به عنوان فرصتی در طول بیماری کرونا محسوب می شود اما همچنان هیچ مدل آموزشی جایگزین حضور دانش آموزان در مدارس نمی شود وی در خصوص بازگشایی مدارس یاد آور شد بازگشایی مدارس و هرگونه نحوه حضور دانش آموزان در مدارس تابع تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا می باشد.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان بناب با اشاره به اینکه پیک پنجم بیماری در سطح شهرستان از پیک های گذشته خطرناک تر بود و متاسفانه تعداد زیادی از همشهریان خود را در این پیک از دست دادیم گفت خوشبختانه روند واکسیناسیون در طی روزهای گذشته در سطح کشور و در شهرستان بناب افزایشی بوده است وی در همین زمینه خاطر نشان کرد که آمارها نشان داده که با انجام واکسیناسیون میزان فوتی ها بمیزان چشمگیری کاهش پیدا کرده لذا از مردم می‌خواهیم به هیچ وجه از واکسینه کردن خود غفلت نورزند.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان مزایا و معایبی داشته است گفت فضای مجازی یکی از بسترهایی است که دشمنان با برنامه ریزی و نفوذ فرهنگی بدنبال آسیب رساندن به مردم و نظام و کشور هستند اما لازمه مقابله با دشمن ترک کردن فضای مجازی نیست بلکه لازم است حضوری فعال همراه با برنامه ریزی و تولید محتوای مناسب فرهنگی در این فضا داشته باشیم وی اقدامات انجام شده در خصوص ساخت و ساز و تجهیز و نوسازی مدارس در شهرستان بناب را خوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این روند شتاب بیشتری به خود بگیرد.

فتحی جلسات شورای آموزش و پرورش را از جمله جلسات بسیار مهمی دانست که بمانند یک سنسور وظیفه انتقال مسائل و مشکلات حوزه آموزشی و تربیتی را به عالی ترین سطوح تصمیم گیری نظام آموزشی کشور به عهده دارد وی از مسئولین آموزش و پرورش شهرستان خواست تا عدالت آموزشی و دسترسی تمامی اقشار جامعه به امکانات آموزشی برابر را سرلوحه اهداف و برنامه های خود قرار دهند.