یک چهارم ازدواج‌ها در بناب به طلاق منجر می شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرماندار بناب در نشست ساماندهی امور جوانان بناب با بیان اینکه منجر شدن یک چهارم ازدواج ها به طلاق در شهرستان بناب یک فاجعه است؛ اظهار داشت: قطعاً روش ها و سیاست های اتخاذ شده فعلی پاسخگوی کاهش طلاق نبوده و برای کاهش آن تشکیل قرارگاه فرهنگی با حضور کارشناسان امر و دانشگاهیان ضروری است و باید در کنار دلایل ازدواج های منجر به طلاق اولویت بندی موارد منجر به طلاق نیز توسط کارشناسان امر استخراج شود.

شهریار فتحی با بیان اینکه با شعار و تشکیل جلسات صوری نمی توان برای کاهش طلاق قدم برداشت؛ افزود: شورا و شهرداری که هنوز در پرداخت مطالبات پرسنل خود مانده است، نمی تواند در راستای کاهش طلاق قدم بردارد.

وی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تحقیق و بررسی علل و عوامل افزایش طلاق در شهرستان توسط کارشناس دانشگاه بناب از متولیان امر خواست با تشکیل قرارگاه فرهنگی روی موارد احصاء شده برنامه ریزی کنند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: در جریان سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۲۶۸ مورد ازدواج در شهرستان بناب صورت گرفته که ۶۱۶ مورد آن در شهر و ۵۷۲ مورد نیز در سطح روستاها بوده است.

عبدالرضا اسماعیل نیا در ادامه گفت: در جریان سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۳۶ مورد طلاق ثبت شده که ۲۰۹ مورد آن در شهر و ۱۲۷ مورد دیگر روستایی است.

به گفته وی، در جریان ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ نیز ۵۵۳ مورد ازدواج در شهرستان ثبت شده که ۲۹۵ مورد شهری و ۲۵۸ مورد روستایی است و از این تعداد ازدواج ۱۴۷ مورد منجر به طلاق شده است که ۹۹ مورد آن شهری و ۴۸ مورد دیگر روستایی است.

رئیس اداره ثبت احوال بناب تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۲۵ درصد ازدواج های صورت گرفته در شهرستان بناب به طلاق منجر شده است.

رئیس ورزش و جوانان بناب نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت توجه ویژه به آموزشهای قبل از ازدواج جوانان،اظهارداشت: ورزش و جوانان بناب با همکاری ارگانهای مختلف در ۶ماهه نخست امسال ۲۴کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برگزار کرده است

سید مجید یزدانی تصریح کرد: از این تعداد ۱۲کارگاه آموزشی برای دانش آموزان پایه دهم بناب در بستر شبکه شاد،۳کارگاه برای گروههای مرجع مربیان پرورشی و بهورزان و ۹کارگاه نیز برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برگزار شده است

وی همچنین با انتقاد از کمبود فضاهای فرهنگی،ورزشی و تفریحی در محلات کم برخوردار بناب،خاطرنشان‌ کرد:مساله آسیبهای اجتماعی در‌ محلات کم‌برخوردار باید جدی گرفته شود

یزدانی افزود: باوجود نیاز جوانان به فضاهای ورزشی در سطح محلات متاسفانه با همه پیگیریها احداث سالن‌ ورزشی دیزج جنوبی سالهاست روی کاغذ مانده است