کسب رتبه نخست دانشگاه پیام‌ نور مرکز بناب در پذیرش دانشجو

به گزارش بناب نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز بناب، رئیس دانشگاه پیام‌ نور مرکز بناب با بیان اینکه دانشگاه پیام‌ نور با وجود بیش از 520 مرکز و واحد دانشگاهی یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دولتی کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر مرکز بناب نیز بیش از هزار دانشجو در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌ نور در جهت ایجاد عدالت آموزشی، اجتماعی از جمله دانشگاه‌های موفق است،گفت: امروزه تحقق عدالت اجتماعی در دنیا، توسعه آموزش به خصوص آموزش عالی است و دانشگاه پیام‌ نور هم توانسته در جهت توسعه عدالت آموزش و اجتماعی در جامعه موفق و سرآمد باشد.

عطاءالله زرافشان با اعلام اینکه نسبت به درصد جمعیت شهرهای استان، دانشگاه پیام‌ نورمرکز بناب رتبه نخست پذیرش دانشجو را دربین مراکز و واحدهای پیام‌ نوراستان کسب کرده است، بیان کرد: در پذیرش آماری دانشجو نیز مرکز بناب بعد از مرکز تبریز رتبه اول با پذبرش 650 دانشجوی کارشناسی در میان 30 مرکز و واحد استان را به خود اخصاص داده است. کسب این جایگاه از دو جنبه مهم است اول اینکه شهرستان بناب به لحاظ جمعیتی در رتبه هفتم استان واقع شده است. بالطبع جمعیت زیاد متقاضی زیادی برای تحصیل به همراه دارد دوم اینکه شهر بناب دارای دانشگاهای متعدد و بزرگ در سطح استان و منطقه است که رقابت برای جذب دانشجو بین آنها بسیار زیاد است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز دانشگاه پیام‌ نور به عنوان یک ابر دانشگاه و جزء 10 دانشگاه برتر دنیا و کیفیت بالای آموزشی در دانشگاه پیام‌ نور موجب برتری آن نسبت به دانشگاه‌های دیگر شده است.

رئیس دانشگاه پیام‌ نورمرکز بناب با بیان اینکه منابع آموزشی دانشگاه پیام‌ نور کاملا مشخص و تمام منابع درسی صددرصد بر اساس برنامه‌های وزارت علوم مدون شده است، افزود: همان منبع درسی که درمرکز بناب تدریس می‌شود در سراسر کشور و حتی مراکز بین‌المللی نیز تدریس می‌شود.

زرافشان در پایان ضمن قدردانی از همکاران مرکز بناب اظهار داشت، بی تردید کسب رتبه نخست حاصل همت، همدلی و همکاری صمیمانه تک تک همکاران و اساتید دانشگاه پیام نور مرکز بناب است و برای ارتقای و اهداف  این دانشگاه باید همچون گذشته دست دردست هم و با همکاری مساعدت مسئولین شهرستان بتوانیم مرکز بناب را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

گفتنی است دانشگاه پیام نور مرکز بناب به عنوان یکی از اولین مراكز آموزش عالی پیام نور استان آذربایجان شرقی فعالیت خود را در سال 1372 با رشته روان شناسی آغاز كرده است.