جمهوری اسلامی هرگز حضور اسرائیل در مرزهای خود را برنمی تابد

حجت الاسلام والمسلمین سید باقر سیدی امام جمعه موقت بناب در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر با اشاره به اول ربیع الاول سالروز هجرت مسلمانان اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام تاکنون همواره مسلمانان با آزار و اذیت و تهدید و تحریم قوم کافر قرار گرفته اند و تنها راه غلبه بر کفار ایستادگی، مقاومت است.

وی افزود: گرچه ایستادگی و مقاومت نیز هزینه در بردارد، امآ در نهایت نتیجه آن نصرت و پیروزی است.

خطیب جمعه موقت بناب به تحولات اخیر در مرزهای شمال غرب کشور اشاره کرد و گفت: بزرگترین خطر این است که فرد یا یک جامعه با دشمن دوستی کند در حالیکه دشمن همیشه در کمین است و نقشه طراحی می کند، که اخیرا شاهد حضور رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه و بازگشایی سفارت خانه های آن رژیم در برخی کشورها خصوصا کشور همسایه آذربایجان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی تصریح کرد: سران رژیم جنایتکار در دهه اخیر به قدری در ارکان جمهوری آذربایجان و خانواده الهام علیف رئیس جمهور نفوذ کرده اند، به گونه ای که سران صهیونیست از آذربایجان به لبنان اسرائیل تعبیر کرده و گفته اند از این طریق می توانیم جمهوری اسلامی ایران را با یک چالش امنیتی طولانی مدت مرزی درگیر و از اثرگذاری منطقه ای آن بکاهیم.

وی با بیان اینکه این ادعای صهیونیست ها با واقعیت فرسنگ ها فاصله دارد، افزود: کشور آذربایجان که خود را مامن جریان های حامی اسرائیل و حتی حضور مستقیم صهیونیست ها در خاک خود کرده است، فراموش کرده که در بحران های جدی و تاریخی این منطقه، کشور ایران بود ضمن حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان نگذاشت قدرت های فرامنطقه ای نظم آن را بر هم بزنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه ملت شیعه کشور آذربایجان که خون امام حسین (ع) در رگ آنها جاری است، اجازه نخواهند داد منفورترین رژیم در کشورشان حضور جدی داشته باشد، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران هرگز حضور پررنگ اسرائیل در مرزهای خود را بر نمی تابد و اجازه نخواهد داد دشمنان در پشت مرزها خود را تجهیز کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی خطاب به چند نماینده خود فروخته مجلس آذربایجان که ادعا می کنند ایران را از نقشه جهان حذف و پرچم ترک ها را میرنیم، گفت: مگر ملت ایران اینقدر ذلیل شده که شما این حرف را میزنید؟ اربابان شما که شما در مقابل آن عددی نیستید، نتوانستند در برابر اراده استوار ملت ایران با تمام زر و زور به میدان بیایند و ذلیلانه منطقه را ترک کردند.

امام جمعه موقت بناب با اشاره به آیات ۲۲ و ۲۳ سوره فتح؛ اگر کافران به جنگ با شما برخیزند قطعا به شما پشت خواهند کرد، و دیگر یاوری نخواهند داشت. این سنت الهی است و هرگز تغییر نخواهد یافت، تاکید کرد: با این حال نباید منتظر ماند که دشمن داخل مرزها و خانه بیاید بعد به فکر دفاع و مقابله با دشمن کرد، بلکه باید او را در مرزها و خاک خودش سرکوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدی در خاتمه با دعوت از عموم مردم به شرکت در واکسیناسیون عمومی و تزریق واکسن بر علیه بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد: تزریق واکسن مطابق با موازین دینی و عقلی است و این مربوط به ایمنی یک فرد از بیماری نیست بلکه ایمن سازی یک جامعه از بیماری است. بنابر این شرایط اقتضاء می کند که همه باید واکسن بزنیم، مراجع و اندیشمندان همه اقدام کرده اند، لذا حجت بر همه تمام می شود و به تشکیک ها گوش ندهیم.