هشدار فرماندار بناب درباره بازار داغ شایعات / هویت کباب بناب با برندسازی باید حفظ شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، فرماندار بناب در آیین گرامیداشت روز دامپزشک با تأکید بر حفظ آرامش و امنیت روانی شهروندان اظهار داشت: متأسفانه امروز بازار شایعات داغ است و گاهاً با انتشار اخبار غیرصحیح نگرانی هایی نسبت به مصرف برخی مواد غذایی در بین شهروندان به وجود می آید که ورود به موقع مسئولان دامپزشکی می تواند باعث اطمینان خاطر شهروندان شده و از اضطراب و نگرانی ها جلوگیری کند.

شهریار فتحی تصریح کرد: اگر دامپزشکی به موقع و مستمر نظارت نکند، امنیت روانی و سلامت شهروندان به مخاطره می افتد.

وی با اشاره به نقش برجسته دامپزشکی در تأمین امنیت سلامت غذایی شهروندان گفت: بسیاری از بیماری های مشترک بین انسان و دام در صورت عدم شناسایی و احصاء به موقع می تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیندازد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: تا زمانی که اقتصاد کشور رانتی باشد، مشکلات عدیده‌ای گریبانگیر خواهد بود، به‌طوریکه باید اقتصاد ما بر اساس بخش خصوصی و خصوصی محور باشد که آن موقع مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه میدان دواب این شهرستان در شأن این شهرستان نبوده و ظرفیت عظیم اقتصادی را با این اوضاع بد خود از دست می‌دهد؛ افزود: از شورای اسلامی شهر و شهرداری انتظار داریم، حداقل نصف درآمد یک‌ساله از بابت میدان دواب را برای تکمیل زیرساخت‌های این میدان هزینه کنند و نظارت جدی به نحوه فعالیت پیمانکار میدان دواب داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کباب بناب در دوره نهم مجلس به ثبت رسیده است؛ خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ مجموعه‌ای برای شناسایی این برند قدمی برنداشته و از تمام مسوولان میراث فرهنگی و اتحادیه کباب‌پزان انتظار داریم اقدام جدی در این خصوص به‌عمل آورند.

حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی یادآور شد: ایجاد شهرک دامپروری از الزامات شهرستان بناب است با وجود انجام زیرساخت‌های این شهرک مسوولان جهادکشاورزی شهرستان باید در خصوص انتقال دامداری‌ها به شهرک دامپروری و تبدیل گاوداری‌های سنتی به صنعتی اهتمام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد 6 ماهه این اداره اظهار کرد: بناب قطب تولید گوشت قرمز در کشور است.

مسعود گنج پور گفت: با توجه به شرایط آب و هوای و اقلیمی سالانه بیش از ۱۵ هزار تن گوشت قرمز در بناب تولید و روانه بازار می شود و این امر شهرستان بناب را به قطب تولید گوشت قرمز در کشور تبدیل کرده است.

وی همچنین با اشاره به وجود و فعالیت چهار واحد کارخانه تولید خوراک دام و طیور و نیز کشتارگاه صنعتی در شهرستان بناب بیان کرد: قدم های بزرگی برای احداث و راه اندازی شهرک دامپروری بناب از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم برداشته شده که امیدواریم هر چه سریع تر شاهد آغاز به کار شهرک دامپروری بناب باشیم.

رئیس شبکه دامپزشکی بناب در ادامه با اشاره به فعالیت بزرگ ترین میدان دواب منطقه در شهرستان بناب خواستار تبدیل وضعیت دامداری و دامپروری بناب از سنتی به صنعتی شد.

نماینده عشایر شهرستان بناب نیز در این نشت طی سخنانی با اشاره به مشکلات عشایر گفت: نبود امکانات و نیازهای ضروری از مشکلات میدان دواب بناب است.

محمد جلالی اضافه کرد: با وجود اینکه میدان دواب محل معامله دام های چند استان کشور است و درآمد خوبی برای شهرستان دارد ولی مسئولان امر توجه چندانی به حل نیازهای اساسی این میدان ندارند.

وی کمبود و گرانی نهاده های دامی را از مشکلات دامداران شهرستان اعلام کرد و از آمادگی عشایر و دامداران حاشیه شهر برای انتقال به شهرک دامپروری خبر داد و گفت: در صورت آماده شدن زیرساخت ها عشایر حاضر است نسبت به انتقال و اسکان دام ها به شهرک اقدام کند.

نماینده عشایر شهرستان بناب همچنین ضمن تأکید بر حمایت مسئولان از عشایر گفت: در صورت عدم حمایت و تأمین خواسته های اولیه آنها عشایر با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

جلالی در ادامه در خصوص قاچاق دام‌های مولد از کشور نیز هشدار داد و یادآور شد: اگر به این موضوع توجه نشود، در آینده مجبور به واردات دام به کشور نیز خواهیم شد.