سند شهرستانی مبارزه با مواد مخدر تدوین شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری بناب، فرماندار شهرستان بناب در جلسه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه پدیده‌های اجتماعی پدیده‌های پیچیده ای هستند که حل آن‌ها نیازمند داشتن یک نگاه همه جانبه و کار تیمی است گفت با جزیره‌ای عمل کردن در خصوص مسائل و موضوعات اجتماعی به نتیجه‌ای مطلوب نخواهیم رسید.

شهریار فتحی با بیان اینکه برخی از مسائل و موضوعات فراتر از سطح شهرستان بوده و نیازمند ارائه راهکارها و اتخاذ تدابیری در سطوح کلان می‌باشد گفت در خصوص مسئله اعتیاد به مواد مخدر باید دید در سطح شهرستان تاکنون چه اقداماتی انجام شده است و وظایفی که دستگاه‌ها انجام داده‌اند تا چه اندازه در ارتباط باهم و هماهنگ بوده است.

وی در همین راستا بر ضرورت تدوین سند شهرستانی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرده و اظهار داشت با تدوین و آماده کردن این سند، وظیفه و نقش هر کدام از دستگاه‌ها مشخص شده و در پایان سال می‌توانیم ارزیابی دقیقی از عملکرد خود در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون مبارزه با مواد مخدر شهرستان با تاکید بر اینکه جلسات باید از حالت شکلی و دستوری و مصوبه خوانی خارج شوند گفت دستگاه‌ها در مواردی که امکان انجام عمل موثر بدلیل نبود امکانات کافی و ... وجود ندارد گزارش کنند چراکه ما موظف هستیم مسائل را آنگونه که هست به استان و مراتب بالاتر گزارش کنیم و صرفا بخاطر خوش‌آیند یا بدآیند مقام و مسئول بالاتر عمل ننمائیم.

فتحی با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر ایران اسلامی ۴ هزار شهید تقدیم کرده است گفت مهم‌ترین مسئله باید در مبارزه با مواد مخدر مسئله پیشگیری باشد وی در این خصوص بر ضرورت رفع موانع قانونی با دعوت از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی به جلسات و همچنین حل ریشه ای مسائل و مشکلات با دعوت از پژوهشگران ، محققین، جامعه شناسان و اساتید حوزه و دانشگاه به جلسات تاکید کرد