برگزاری شانزدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب همزمان با اعیاد شعبانیه

به گزارش بناب نیوز، حبیب صدقی با اشاره به انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره موسیقی آوای انتظار بناب، گفت: این جشنواره در راستای بالابردن سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل و فاخر ایرانی و مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب در ادامه با اشاره به ایجاد بستر رقابتی سالم بین هنرمندان؛ تاکید کرد: این جشنواره در 3 بخش موسیقی اصیل ایرانی، موغام و کلاسیک، بخش موسیقی عاشیق و بخش موسیقی کودک که این بخش ویژه هنرمندان کودک شهرستان بناب می باشد، برگزار می شود.

صدقی با بیان اینکه جشنواره موسیقی آوای انتظار به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، مجتمع فولاد صنعت و فولاد شهریار این شهر برگزارمی شود؛ ادامه داد: زمان برگزاری این جشنواره هم زمان با اعیاد شعبانیه در اسفند ماه و آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت نام گروه ها و ارسال CD جهت بازبینی، 20 دی و زمان اعلام نتایج بازبینی، 10 بهمن خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع جشنواره آزاد می باشد، خاطرنشان کرد: قطعات با اشعار مربوط به انتظار امام زمان (عج) و انقلاب اسلامی از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

صدقی با اشاره به قوانین و مقررات جشنواره یادآور شد: در بخش موسیقی سنتی به صورت گروهی و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هر گروه مجاز به استفاده از یک نفر هنرمند تکراری به غیر از خواننده می باشد و ردیف و قطعات و تصانیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر می باشد.

وی افزود: در این بخش هر گروه مجاز به اجرای قطعات در مدت زمان حداکثر ١٥ دقیقه می باشد و مرحله نهایی بصورت اجرای زنده برگزار خواهد شد وبرای کسب رتبه های اول تا سوم حداقل کسب ٧٥ ، ٦٥ و ٦٠ درصد مجموع امتیاز داوران لازم می باشد.

وی گفت: در بخش (موسیقی عاشیق) در مرحله اول بررسی و گروه های حائز امتیاز به مرحله نهایی راه خواهند یافت و مرحله نهایی به صورت غیر رقابتی برگزار و هر گروه حد اقل متشکل از سه هنرمند خواهد بود که هرگروه حداکثر مجاز به اجرای سه قطعه در مدت 15 دقیقه می باشند که الزاماً یکی از قطعات در موضوع انتظار و یا مدح حضرت ولی عصر (عج) می باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب خاطرنشان کرد: بخش موسیقی کودک در بخش نوازندگی می باشد که کودکان زیر 13 سال با هر ساز موسیقی می توانند در این جشنواره شرکت کنند و محدودیتی ندارند.

صدقی با بیان اینکه در پایان از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل به خواهد آمد، افزود: مکان برگزاری مرحله نهایی جشنواره سالن مجتمع فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب واقع در خیابان چمران خواهد بود و البته شرایط فوق برای وضعیت عادی و رفع محدودیت های کرونا در نظر گرفته شده و چنانکه تا قبل از مرحله نهایی محدودیت های کرونا ادامه یابد جشنواره به صورت مجازی برگزار و شرایط نحوه ضبط فیلم آثار متعاقبا اعلام خواهد شد.