تحقق عدالت اجتماعی اصل اساسی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری باید باشد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد 

در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه هدف از بازآفرینی شهری احیای بافت قدیمی و فرسوده شهر و تلاش بمنظور ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی، ورزشی و ... در مناطق کم برخوردار شهر می‌باشد اظهار داشت، تحقق عدالت اجتماعی اصل اساسی در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری باید باشد.

وی از شهرداری و دستگاه‌های ذی ربط خواست تا در اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در نقاط مختلف شهر بدور از سیاسی کاری و تنها بر اساس توزیع عادلانه امکانات در محلات هدف اقدام نمایند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه بناب پس از تبریز دومین شهری می‌باشد که توانسته بیشترین میزان از اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری را جذب نماید گفت معتقدیم اگر تمامی دستگاه‌های متولی مسئولیت خود را بدرستی ایفا نمایند و دبیرخانه این ستاد در شهرستان تقویت شود میزان اعتبارات جذب شده و سرعت اجرای طرح ها افزایش خواهد یافت.

شهریار فتحی ضمن تاکید بر وحدت و همدلی بین دستگاه های و پرهیز از منیت و خود محوری گفت افتخار هرگونه پیشرفت و موفقیتی در نهایت نصیب شهرستان بناب خواهد شد و همه از آن سود خواهند برد 

فرماندار بناب با تاکید بر ضرورت انجام آموزش اظهار داشت آموزش مهم ترین سرمایه گذاری برای آینده است وی در همین راستا خواستار توانمندسازی و ایجاد مهارت در بین اقشار کم درآمد جامعه شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری متکفل مسائل شهری می باشد بر ضرورت حرکت در مسیر قانونی تاکید کرد و گفت حرکت در مسیر قانون علی رغم سختی‌هایی که دارد از بروز مشکلات بعدی جلوگیری می‌کند.

وی در همین راستا وجود تخلفات ساختمانی و تعداد زیاد پرونده در ماده ۱۰۰ را از جمله مسائلی دانست که شهرداری با تقویت نظارت‌ها و الزام بر ساخت و سازهای قانونی می‌تواند از آن جلوگیری کند 

رضا باقری بنابی با اشاره به وجود رابطه مستقیم بین میزان ارائه خدمات دستگاه ها و جذب اعتبار شهرستانی گفت به هر میزان که دستگاه ها در پیشبرد طرح های ستاد بازآفرینی موفق باشند می‌توانیم اعتبارات خوبی از استان و مرکز برای تکمیل طرح‌ها و ارائه طرح ها و پروژه های جدید جذب نماییم.

وی بر ضرورت آشنایی کامل ادارات با طرح‌های بازآفرینی شهری تاکید کرد و گفت تنها با داشتن اراده قوی و عزمی راسخ می توان گام های موثری در امر بازآفرینی شهری برداشت.

نماینده بناب از دستگاه های متولی خواست تا در ارائه آموزش و مهارت ها ضمن مستند سازی کارگاه‌ها و کلاس های برگزار شده به سمت رشته های درآمد زا که امکان ایجاد اشتغال و کسب درآمد بالا دارند حرکت کنند.