دهیاران باید عامل وحدت در روستاها باشند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای شهرستان با حضور فرماندار و نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فرماندار شهرستان بناب در این جلسه اقدامات خوب صورت گرفته در روستاهای شهرستان را حاصل مشارکت اهالی روستاها و تلاش دهیاران و شوراها دانست و گفت بسیاری از دهیاران ما در روستاها باید به عنوان الگوهای موفقیت مطرح شوند.

شهریار فتحی با بیان اینکه دهیاران باید عامل وحدت در روستاها و در بین مردم باشند گفت در ارزیابی عملکرد دهیاران توجه خود را معطوف به میزان وفاقی خواهیم کرد که یک دهیار توانسته در روستا ایجاد کند و خود را متعهد به حمایت از این دهیاران می دانیم.

وی با تاکید بر ضرورت آشنایی دهیاران با قوانین و مقررات و تسلط آن‌ها بر بخش نامه ها و آئین نامه ها گفت از بخشداری می‌خواهیم کلاس ها و کارگاه های آموزشی را بصورت مرتب برای دهیاران برگزار کند وی ضمن انتقاد از وجود برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح روستاهای شهرستان گفت ، جلوی هرگونه تخلف در هر سطحی گرفته شود و در این زمینه ملاک فقط قانون باشد.

فتحی دهیاری را یک شغل تمام وقت دانست و گفت شما دهیار دولتی هستید که رئیس جمهور آن شبانه روز برای حل مشکلات مردم تلاش می کند و شما هم باید در راستای حل مشکلات مردم جهادی عمل کنید وی همچنین خواست تا هرچه سریع تر تمامی دهیاری های شهرستان به شبکه دولت وصل شوند و مکاتبات تنها از طریق شبکه دولت صورت گیرد. 

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به بحران آب و کاهش میزان نزولات آسمانی گفت هیچ چاره ای جز تغییر در الگوی کشت و کشت محصولات کم آب‌بر که دارای ارزش ریالی بالایی می باشند نداریم وی در همین راستا از جهاد کشاورزی خواست تا کلاس ها و کارگاه های آموزشی و توجیهی برای کشاورزان بمنظور کشت محصولات متناسب با وضعیت آب و هوای منطقه برگزار کند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ما در برابر آیندگان مسئولیم بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب تاکید کرد و اظهار داشت میزان تلف شدگی آب ما در بخش کشاورزی بدلیل نبود الگوی کشت مناسب و استفاده از شیوه های سنتی آبیاری بسیار بیش از بخش صنعت بوده بطوریکه در صنعت فولاد تنها با ۱۰۰ لیتر آب در ثانیه می‌توان برای بیش از ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرد اما در بخش کشاورزی لازم است با تغییر الگوی کشت و اصلاح شبکه آبیاری شاهد افزایش میزان بهره وری این حوزه باشیم. 

رضا باقری بنابی اظهار داشت با تکمیل و بهره برداری از مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مشکل آب شرب شهر بناب برطرف شده و سعی خواهیم کرد روستاهایی که در شعاع ۲ تا ۳ کیلومتر شهر هستند به شبکه آب شهری متصل شوند وی در خصوص فاضلاب روستایی و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری نیز گفت بدنبال انجام مطالعات، تامین منابع لازم و اجرای این پروژه در روستاهای شهرستان هستیم باقری بنابی همچنین در این جلسه از اصلاح و بازسازی ۲۵ کیلومتر از شبکه آب شهر بناب در طی سال جاری خبر داد

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی دهیاران و شوراها و همکاری اهالی روستاها و با حمایت های فرماندار و نماینده محترم شهرستان بناب، طرح ها و پروژه های عمرانی خوبی در روستاهای شهرستان بناب پیگیری و اجرا شده است گفت در همین راستا می‌توان به اجرای نزدیک به ۲۰۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت ریزی بیش از ۶۰ هزار مترمربع از محلات و راه های روستایی اشاره کرد.

رضا لعلی اجرای روکش روستای آلقو تا میدان استاندارد با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان، اصلاح شبکه برق ،جدول کشی، مسیرگشایی و ... را از دیگر عملیات عمرانی اجرا شده در روستاها دانست و گفت با پیگیری های فرماندار و نماینده محترم و با حفر سه حلقه چاه در روستاها در سال گذشته مشکل قطعی مداوم آب شرب در روستاها را نداشتیم این درحالی است که بسیاری از شهرستان هایی که از منابع آبی کافی برخوردارند در تامین آب شرب روستایی با مشکلات جدی مواجه بودند.

وی همچنین خواستار حل پایدار و دائمی مشکل آب شرب روستائی شد و بر ضرورت تامین حق آبه کشاورزی شهرستان برابر ضوابط و مقررات تاکید کرد.