در تهیه طرح‌های اشتغال روستایی به پتانسیل های منطقه توجه شود

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه طرح تدوین توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با حضور بخشدار بخش مرکزی، جمعی از روسای دستگاه های اجرایی و دهیاران شهرستان بناب برگزار شد.

بخشدار بخش مرکزی بناب در این جلسه با بیان اینکه روستا به عنوان یک پایگاه اصلی برای تولید نیازهای اساسی کشور شناخته می شود گفت: متاسفانه در بسیاری مواقع بدلیل نبود زیرساخت های لازم محصولات کشاورزی تولید شده در روستاها خام فروشی می‌شوند در حالیکه با فرآوری محصولات کشاورزی ضمن ایجاد اشتغال ، ارزش افزوده محصولات نیز بیشتر خواهد شد.

رضا لعلی در همین خصوص بر ضرورت تدوین برنامه ای جامع در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها تاکید کرده و اظهار داشت متاسفانه در گذشته در بسیاری مواقع وام هایی که برای اشتغال زایی پرداخت شده اند بدلیل عدم داشتن تخصص و مطالعه کافی و عدم شناسایی نقاط ضعف و قوت و ... به خوبی در محل خود مصرف نشده و نه تنها موجب ایجاد اشتغال نگشته بلکه حتی گاهی به ضد خود تبدیل شده و بدهکاری وام گیرنده گان را به همراه داشته است.

وی شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه ، انجام مطالعه کافی و ... را از جمله عواملی دانست که در ارائه برنامه های پیشنهادی بمنظور توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی باید مورد توجه قرار گیرد.