مازوت سوزی نیروگاه سهند بناب/ مردم حق نفس کشیدن دارند!

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه آلایندگی نیروگاه سهند کشاورزی منطقه و سلامتی مردم را تهدید می‌کند؛ اظهار داشت: قرار نیست به‌خاطر تولید برق قسمتی از کشور، جان انسان‌ها به مخاطره بیفتد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه مردم منطقه نیز حق نفس کشیدن دارند؛ افزود: به‌خاطر آلایندگی ناشی از این نیروگاه،کشاورزی بناب از بین رفته است و بنده از مسوولان خواهش می‌کنم به وضع موجود خاتمه دهند.

 امام جمعه بناب متذکر شد: مسوولان استان و شخص وزیر نیرو در خصوص گازسوز کردن نیروگاه سهند بناب اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه فرهنگ در جوامع انسانی به منزله حیات و زندگی است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ فرهنگ به منزله هوایی است که از آن تنفس می‌کنیم؛ تصریح کرد: اگر در لابه‌لای این فرهنگ جهت‌گیری جامعه صحیح و منطقی باشد، جامعه پویا می‌شود و زندگی در آن جامعه مثبت و سالم است ولی اگر جهت‌گیری غلط و نادرست باشد، افول و سقوط در آن جامعه پدیدار خواهد شد.

حجت‌الاسلام باقری بنابی یادآور شد: مع‌الأسف گندکاری و کثافت‌کاری‌های کشورهای غربی در کشور ما نیز در حال رایج شدن است در حالی که تمام اجتماعات غربی‌ها فدای لذت و شهوت‌رانی است.

وی اضافه کرد: اگر امروز غرب و بنیان خانواده در غرب در حال فروپاشی است، در اثر لذت‌پرستی، شهوت‌رانی و بی‌بند و باری است.

خطیب جمعه شهرستان بناب با بیان اینکه غربی‌ها در صدد القای فرهنگ شوم به ایران اسلامی هستند؛ خاطرنشان کرد: امروز این مأموریت مستقیماً به ماهواره و فضای مجازی سپرده شده است و این در حالی است که ما ملت قرآنیم.

باقری‌بنابی افزود: مردم و مسوولان فرهنگی کشور توجه کنند که امروز فضای مجازی، ارتباطی و رسانه‌ای میدان جنگ است و بمباران فرهنگی تمام نسل‌ها را نشانه رفته است تا با شیب نامحسوس بی‌دینی در جامعه حاکم شده و خانواده‌ها به سمت فروپاشی بروند.

وی اذعان داشت: بدحجابی، فروپاشی خانواده‌ها، اختلافات خانوادگی و رشد بی‌رویه طلاق جامعه را تهدید می‌کند و پوشش‌های عجیب و غریب نشانگر اباحی‌گری و تأثیرگذاری فرهنگی است که دشمنان نظام به ما تحمیل می‌کنند.

امام جمعه بناب در ادامه خطبه‌های نماز جمعه شهرستان از مسوولان فرهنگی، علما و بزرگان دینی و والدین خواست مراقب فرزندان و نسل‌های آتی باشند که دشمن در صدد است آنها را از درون استحاله کند.