ورزش همگانی موجب افرایش نشاط و شادابی اجتماعی خواهد شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، شهریار فتحی در جلسه شورای ورزش های همگانی این شهرستان با اشاره به وجود دو نوع ورزش قهرمانی و همگانی اظهار داشت: در خصوص ورزش قهرمانی اخبار و گزارش های خوبی از موفقیت ورزشکاران شهرستان بناب در حوزه های مختلف همه روزه به گوش می‌رسد و این مسئله نشان دهنده استعداد و پتانسیل بالای مردم این شهرستان در حوزه ورزش است.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه امروزه اهمیت ورزش در سلامتی ،ایجاد نشاط و شادابی و افزایش طول عمر و ... بر کسی پوشیده نیست، گفت: برخی از مردم بصورت مرتب در طول روز و هفته ساعاتی را برای ورزش کردن اختصاص می دهند اما لازم است فرهنگ سازی صورت گیرد تا عموم مردم به انجام ورزش های همگانی تشویق شوند.

وی نقش شهرداری ها را در فرهنگ سازی و تشویق مردم به انجام ورزش همگانی بسیار مهم دانست و افزود: با به قهقرا رفتن ورزش همگانی، انزوای در بین مردم افزایش پیدا خواهد کرد، لذا اگر بدنبال افزایش نشاط و شادابی اجتماعی در بین مردم هستیم لازم است به ورزش همگانی توجه ویژه داشته باشیم.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه با انتقاد از متناسب نبودن فضای ورزشی برای بانوان در سطح شهرستان بناب گفت: لازم است فضاهای ورزشی مناسب و محیط های امن برای ورزش بانوان فراهم شود.

فتحی با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح های عمرانی ورزشی تصریح کرد: پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای تکمیل این طرح ها در سطح شهرستان هستیم.

وی در خصوص ورزش کارکنان ادارات نیز خاطر نشان کرد: در این خصوص لازم است تمهیداتی اندیشیده شود تا کارکنان ادارات در غیر وقت اداری از امکانات ورزشی استفاده کنند.