برگزاری مراسم بزرگداشت هفته پژوهش در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر در دانشگاه بناب برگزار شد.

شهریار فتحی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با بیان اینکه گزارش های ارائه شده در بخش پژوهش در سطح شهرستان باعث افتخار است، گفت: امروز در سایه تلاش ها و مجاهدت های شما پژوهشگران در حوزه علم است که توانسته ایم در برابر استکبار جهانی بایستیم

فرماندار بناب با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن از هیچگونه ابزاری برای ضربه زدن به کشور دریغ نکرده است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی، تحریم های ظالمانه و ترور دانشمندان کشورمان تنها گوشه ای از اقدامات خصمانه دشمن بوده است اما بواسطه وجود نخبگان و دانشمندان و پژوهشگران دلسوز در کشور دشمن هیچگاه به خواسته های خود نخواهد رسید.

وی ارتباط صنعت با دانشگاه و ارتباط بخش کشاورزی با دانشگاه را حلقه مفقوده در شهرستان عنوان کرد و افزود: بارها در نشست با تولیدگران و صاحبان صنایع بر ضرورت استفاده از پتانسیل های دانشگاهی تاکید کرده ام چرا که معتقدم راندمان تولید زمانی می‌تواند افزایش قابل ملاحظه ای داشته باشد که از آخرین دستاوردها علمی و پژوهشی و ... بهره مند شود.

فتحی همچنین خاطر نشان کرد: ما نه تنها برای حل مسائل و موضوعات در بخش صنعت، کشاورزی بلکه برای حل مسائل و آسیب های اجتماعی و ... هم نیازمند استفاده از ظرفیت دانشگاه هایمان هستیم،

فرماندار بناب از برگزاری رویداد "بناب ، چالش ها و راهکارهای توسعه متوازن" خبر داد و در توضیح جزئیات امر افزود: اعضای دبیرخانه علمی این رویداد از اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌های آزاد و سراسری و پیام نور بناب خواهد بود.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه خروجی این رویداد در احصا موانع توسعه متوازن و چالش های موجود و تبیین راهکارهای عملی بمنظور دست یابی به توسعه متوازن موثر شود، از اساتید، صاحب نظران و دانشجویان حوزه اقتصاد و توسعه خصوصا متخصصین و فرهیختگان بومی خواست در این رویداد همکاری لازم را داشته باشند.