اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم قرار گیرند، آن روز عزای دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی - سیاسی جمعه این هفته با اشاره به ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اگر وحدت این دو مرکز تحقق یابد و هر دو حقیقتا در کنار هم قرار گیرند، دین و دنیای مردم بیمه شده و مملکت گلستان می شود و آن روز عزای دشمن است.

وی افزود: از آنجایی که تعهد و تخصص، معنویت و مدیریت، دیانت و عمارت گمشده بشریت است، در نتیجه در سایه اتحاد، اتفاق و همگرایی این دو مرکز علمی (حوزه و دانشگاه) محقق خواهد شد.

خطیب جمعه بناب تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها در بلاد اسلامی مانند بغداد، حلب و ایران با هم بودند، و بسیاری از دانشمندان طبی و تجربی و ... حوزوی بودند و بالعکس؛ اما با توجه به قاعده غربی ها که "اختلاف بینداز و حکومت کن" بین این دو مرکز انفکاک و جدایی انداختند تا به اهداف شیطانی خودشان دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با بیان اینکه پیامبر اسلام در زمان حیات خود بین مسلمانان عقد اخوت بست و در سایه همین اخوت و برادری مشکلات جامعه اسلامی مرتفع گردید، افزود: طبق فرمایش پیامبر اکرم: اگر حوزه های علمیه و دانشگاه ها باضافه مسئولانی که از این دو مرکز صادر می شوند اصلاح شوند امت من اصلاح خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه توده های مردم دنباله رو حوزه و دانشگاه است و فرهنگ هر کشور از آن پایه ریزی می شود، اذعان کرد: متاسفانه در اثر سوء تبلیغات دشمنان و بی کفایتی برخی مسئولین هزاران نخبه و متفکر از ایران دزدیده شده اند و اکنون در خدمت بیگانگان و بهره وری مقاصد آنها هستند و قطعا اتحاد این دو مرکز از وقوع چنین خسارت ها جلوگیری می کند.

امام جمعه بناب در بخش دیگری از خطبه ها با عرض تسلیت فرارسیدن ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت را محور اهلبیت و قطب دایره عصمت و طهارت خواند و گفت: صدیقه کبری علیها سلام در یک حجره کوچک و خانه محقر انسان هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آنسوی افلاک و از عالم ملک تا عالم ملکوت میدرخشد.

وی به وصف کوثر یعنی سراپا خیر و برکت بر همه هستی تا روز قیامت اشاره کرد و گفت: همه حجج الهی و ائمه معصومین علیهم السلام تا دامنه قیامت بنی فاطمه هستند، بطوری که فخر رازی از علماء متعصب اهل تسنن اقرار می کند که هر اندازه اهلبیت را قتل عام و شهید کردند مع الوصف بلاد اسلامی مملو از نسل اهلبیت محمد (ص) و سادات کرام است در حالیکه از بنی امیه نام و ذکری باقی نمانده است.