۱۳ هزار نفر در شهرستان بناب واکسن کرونا تزریق نکرده اند

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، شهریار فتحی در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه متاسفانه گزارش ها از شیوع سویه جدید بیماری کرونا موسوم به امیکرون در سطح کشور دارد، گفت: سویه جدید بیماری به سرعت شیوع می یابد و لازم است تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع بیماری در سطح شهرستان اتخاذ شود.

فرماندار بناب با اشاره به تاثیر مثبت واکسیناسیون در کاهش ابتلا و کاهش آسیب های ناشی از بیماری در صورت ابتلا اظهار داشت: علی رغم انجام گسترده واکسیناسیون و تشویق مردم به تزریق واکسن متاسفانه هنوز ۱۳ هزار نفر از جمعیت مردم شهرستان بناب حاضر به انجام واکسیناسیون نشده اند.

وی با بیان اینکه در صورتیکه پروتکل های بهداشتی رعایت نشود شاهد شیوع موج ششم بیماری خواهیم بود، گفت: براساس مصوبات ستاد کرونا برداشته شدن محدودیت ها تدریجی و براساس رنگ بندی کرونایی شهرستان ها خواهد بود و در صورتیکه که پروتکل های بهداشتی رعایت نشود و بیماری شیوع پیدا کند ناچار به بازگرداندن محدودیت ها خواهیم بود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب تصریح کرد: کارمندان دولت باید پیشگام در امر واکسیناسیون باشند، بر اساس قانون کارمندانی که حاضر به تزریق واکسن نشده اند هر سه روز یکبار باید تست منفی پی سی آر ارائه نمایند.

فتحی با تاکید بر اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب می باشد، گفت: تنها مجوز برای برگزاری مجالس ترحیم در مساجد داده شده و برگزاری هرگونه مراسم منوط به مجوز ستاد کرونا می باشد.