برگزاری 38 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در بناب

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با حضور فرماندار ، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

فرماندار بناب در این جلسه با بیان اینکه پدیده های اجتماعی تک بعدی نبوده و باید از زوایای مختلف برای حل آسیب های اجتماعی نگاه شود گفت در مسئله ازدواج و طلاق جوانان باید بصورت جدی آسیب شناسی شود تا ریشه های افزایش طلاق علت یابی و جهت حل آن ها برنامه ریزی شود.

شهریار فتحی با بیان اینکه بالا بودن میزان طلاق نشان می دهد برنامه ریزی های انجام شده کافی نبوده است گفت لازم است کارگاه های آموزشی و خانواده پیش از ازدواج با جدیت برگزار شود و حتی پس از ازدواج هم زوجین از راهنمایی و مشاوره بهره مند شوند.

وی تغییر سبک زندگی را از جمله عواملی دانست که در صورتیکه با الگوهای ایرانی اسلامی همراه نباشد می تواند منجر به افزایش طلاق در جامعه و بروز آسیب های اجتماعی بعدی شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره های آموزشی در روستاها و استفاده از ظرفیت نخبگان و گروه های مرجع در کاهش میزان طلاق در جامعه از کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان خواست تا اقداماتی انجام شود که در نتیجه آن میزان طلاق در سطح شهرستان کاهش یابد.

باقری بنابی در این خصوص گفت افزایش آگاهی مردم تنها راه در این مورد است و همه باید در این راه تلاش کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان بناب هم در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی قبل از ازدواج جوانان،اظهارداشت: ورزش و جوانان بناب با همکاری ارگانهای مختلف در ۹ماهه سالجاری ۳۸کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برگزار کرده است.

سیدمجید یزدانی افزود: کارگاه آموزش مهارت های پیش از ازدواج و حین ازدواج ۱۴ کارگاه بصورت مجازی و۲۴ کارگاه بصورت حضوری برگزاری شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۶ کارگاه در روستاها،۴ کارگاه با همکاری سپاه برای سربازان و ۶ کارگاه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و ۲۲ کارگاه نیز با همکاری آموزش و پرورش برگزار شده است که جا دارد از همکاری این ارگانها تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس اداره ثبت احوال بناب نیز در این جلسه با اشاره به کاهش ازدواج در ۸ ماه نخست سالجاری گفت: در ۸ ماهه نخست سالجاری ۶۵۹ مورد ازدواج ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل (۹۲) مورد کاهش نشان میدهد که متاسفانه از این تعداد ۱۸۷ مورد منجر به طلاق شده است که نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۴ مورد افزایش داشته است.