۶۰ هزار تن پیاز روی دست کشاورزان بناب مانده است

به گزارش بناب نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان بناب ترتیب یافت با بیان اینکه کشاورزان بنابی در انتظار تصمیمات مسوولان برای صادرات هستند؛ اظهار داشت: امیدواریم با صادرات محصول پیاز مشکل کشاورزان منطقه برطرف شود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۶۰ هزار تن محصول پیاز در دست کشاورزان بنابی مانده و کشاورزان این شهرستان در انتظار صادرات این محصول هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای شهرستان بناب توجه ویژه شود؛ اذعان داشت: سرمایه‌گذاری در بناب نیز ویژه است و باید مسوولان به این ظرفیت نگاه ویژه داشته باشند.

باقری‌بنابی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید ۷ میلیون تنی فولاد در استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: باید در خصوص تهیه مواد اولیه صنعت فولاد نیز برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

گفتنی است شهرستان بناب دارای بزرگترین شهرک صنعتی منطقه، دامداری‌های صنعتی و سنتی کوچک و بزرگ و همچنین باغات و مزارع مختلف بوده و یکی از قطب‌های تولید محصول پیاز به‌شمار می‌آید.

با اینکه خشکسالی و کم آبی طی سال‌های اخیر بر تولید این محصول استراتژیک منطقه تأثیر منفی گذاشته اما پیازکاران مجبور شده‌اند با استفاده از روش‌های مدرن آبیاری همچون قطره‌ای و بارانی به کشت و پرورش این محصول بپردازند.