امام جمعه بناب: واردات کالاهای غیرضروری خیانت به ملت است

امام جمعه بناب گفت: امروز واردات کالاهای غیرضروری به کشور نه تنها خیانت به ملت بوده، بلکه نوعی بدفرهنگی و وابستگی به بیگانگان است.

حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان بناب با تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع)، با بیان روایاتی از آن حضرت اظهار کرد: انسان وارسته، بی‌برنامه زندگی نمی‌کند و برازنده مؤمن نیست که سردرگم باشد، از این رو با دستورالعمل جامعی شب و روز انسان‌ها را به چهار بخش تقسیم‌بندی کردند.

وی با بیان اینکه شیعه آل محمد(ص) تلاشگر است و منتظر آن میز اداری نباید باشد، افزود: تشیع ملزم به تلاش در تولید و قناعت در مصرف بوده و این روش، خلق و خوی بندگان صالح خداست.

امام جمعه بناب با اشاره به ویژگی‌های انسان‌های مؤمن گفت: مسلمان واقعی کسی است که در کشور او روح قناعت حاکم بوده و به بیگانه محتاج نباشد، آن موقع مملکت به خودکفایی خواهد رسید.

وی ادامه داد: اگر روح اسراف، تبذیر و تجمل‌گرایی در جامعه نفوذ کند، پشت سرش وابستگی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به ضرورت قناعت در جامعه خاطرنشان کرد: زمانی بود مردان بزرگ این کشور به خاطر اینکه به خارج نیازمند نباشند، در لباس‌های خود از دکمه استفاده نمی‌کردند، چون دکمه آن موقع از خارج وارد کشور می‌شد.

وی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری به کشور بیان داشت: با این وجود امروز با میلیاردها تومان پول بیت‌المال مملکت به جای واردات دارو و نیازهای اورژانسی کشور، وسایل آرایشی و تجملاتی وارد کشور می‌شود، کالاهایی که نه تنها نیاز ضروری بر واردات آنها احساس نمی‌شود، بلکه کالاهای تجملاتی است.

امام جمعه بناب تصریح کرد: امروز واردات کالاهای غیرضروری به کشور نه تنها خیانت به ملت است، بلکه نوعی بدفرهنگی و وابستگی به بیگانگان است، در اینصورت مملکت به خودکفایی دست پیدا نمی‌کند و نمی‌شود کشور را با این وضع اداره کرد.

باقری‌بنابی در پایان سخنان خود ضمن توصیه مؤمنان به حضور در اجتماعات و نمازهای جماعت اذعان کرد: مؤمن باید اجتماعی زندگی کند و جامعه را باید با مهر، محبت و شیرینی اداره کرد.