میزان رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار کاهش یافته / عادی انگاری منجر به شیوع مجدد بیماری کرونا خواهد شد

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری بناب، فرماندار شهرستان بناب در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه بر اساس گزارش های ارائه شده میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در روزها و هفته های گذشته بسیار کم شده است گفت عادی انگاری منجر به شیوع مجدد بیماری خواهد شد.

شهریار فتحی در همین راستا از مسئولان خواست تا با تاسی از رهبر معظم انقلاب در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگام باشند چرا که یک مسئول زمانی می تواند دیگر مردم را به رعایت پروتکل ها دعوت کند که خود به این مسئله عمل کند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به شیوع سریع سویه ششم بیماری کرونا گفت متاسفانه در طی چند روز گذشته وضعیت چند شهرستان به حالت نارنجی برگشته که این مسئله به عنوان یک هشدار جدی برای سایر شهرستان ها تلقی می شود.

وی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته مقابله با بیماری کرونا هزینه های بالای مادی و معنوی به کشور و مردم تحمیل کرده است گفت در حال حاضر به علت سهل انگاری عده ای مجددا بیماری اوج گرفته و در صورت ادامه این روند مجبور به اتخاذ پروتکل های سخت گیرانه خواهیم شد.

فتحی در همین راستا از آحاد مردم خواست تا شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شیوع مجدد بیماری نباشیم وی همچنین از رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت و اتاق اصناف خواست تا نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط خود واحدهای صنفی توجه داشته باشند و از رسانه های شهرستان خواست تا با تبلیغات و اطلاع رسانی دقیق مانع از حساسیت زدایی نسبت به شیوع سویه جدید بیماری در شهرستان شوند.