با فرهنگ سازی می توان جلوی ایجاد بسیاری از مشکلات را گرفت

به گزارش بناب نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بناب، جلسه کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان به ریاست فرماندار برگزار شد 

در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه حفظ و نگهداری از محیط زیست یک وظیفه همگانی است اظهار داشت محیط زیست امانتی است که در اختیار ما قرار گرفته و ما باید پاسدار این امانت برای نسل آینده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات فرمانداری در راستای ایجاد هماهنگی در بین دستگاه ها و نظارت بر اقدامات انجام شده از سوی دستگاه ها می باشد گفت لازم است روسای دستگاه ها خود در جلسه حضور داشته باشند.

شهریار فتحی بر ضرورت اجرایی شدن خروجی و مصوبات جلسات تاکید کرد و گفت تمامی مصوبات در صورتی باید به تصویب برسند که قابلیت اجرایی داشته باشند و دستگاه ها ملزم به اجرای قطعی تمامی مصوبات هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در همه حوزه ها اظهار داشت برای نمونه در حوزه پسماند می توان با فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا بسیاری از مشکلات ناشی از انباشت زباله، جمع آوری زباله، تفکیک، دفن، امحا و بازیافت آن را مرتفع نمود.

وی ایجاد کارخانه بازیافت در شهرستان بناب را یکی از ضرورت ها دانست و از شهرداری خواست تا هر چه سریع تر نسبت به ایجاد این کارخانه اقدام نماید وی همچنین بر حل مشکل بوی نامطبوع ورودی شهر بناب تاکید کرد.