در ادامه ی گزارش های اختصاصی بناب نیوز، این بار نیز قصد داریم شما را با یکی دیگر از جوانان موفق شهرستان آشنا نماییم.

صابر پور علیخانی جوان موفق بنابی است که امسال در المپیاد ملی مهارت توانسته است به مقام قهرمانی و مدال طلا دست یابد.

معرفی اینجانب متولد سال 1370 می باشم.

دوران دبستان را در مدرسه ی شهید فکوری و راهنمایی را در مدرسه ی محمد باقر صدر خواندم.

برای ادامه تحصیل در دوران دبیرستان به مدرسه ی باقری بنابی رفته و رشته ی ریاضی-فیزیک را انتخاب نمودم.

در سال 87 برای آموزش دوره برق صنعتی به مرکز آموزش فنی و حرفه ای بناب رفتم و پس از گذراندن دوره ی 9 ماهه برق صنعتی موفق به اخذ دیپلم کار و دانش در این رشته شدم.

سپس در کنکور کاردانی شرکت نمودم و و در دانشکده فنی-کشاورزی مراغه در رشته ی الکتروتکنیک برق قبول شدم.

نحوه آشنایی با این رشته با توجه به اینکه از کودکی به رشته های فنی علاقه داشتم به این سمت جذب شدم .

در زمینه ی مسابقات ملی مهارت، از طریق سازمان فنی و حرفه ای با آن آشنا شده بودم و در آن شرکت کردم.

در سال 89 به عنوان نماینده ی استان به مرحله ی کشوری این مسابقات اعزام شدم و با تلاش های بی وقفه ی مربیان سازمان از جمله آقای مهندس پوراصل دیدم توانستم مدال نقره ی این مسابقات را کسب کنم.

توضیحاتی در مورد مسابقات ملی مهارت این المپیاد که به اسم المپیاد ملی مهارت در ایران شناخته می شود، هر ساله توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

این مسابقات سه مرحله دارد، و هر ساله ثبت نام آن از اواخر فروردین ماه شروع و مراحل برگزاری اعلام میگردد،مرحله اول بصورت سنجش مهارت بصورت کتبی در همه رشته های ثبت نامی میباشدکه حدود 25تا28 رشته هستند،بعد از قبولی درآزمون مرحله اول و شهرستانی به مرحله دوم و استانی راه پیدا میکنیم،در این مرحله آزمون بصورت پروژه های عملی مخصوص هر رشته در محیطی از قبل آماده شده ،توسط رقابت کنندگان اجرا میشود در حین رقابت کارشناسان و مربیان در محیط مسابقه حضور داشته وکار رقابت کننده را مد نظر دارند،بعد از اتمام زمان پروژه که حدود 13 ساعت می باشد و نسبت به رشته ها فرق میکند،کارشناسان کار ارزشیابی را آغاز میکنند که ارزشیابی هم بصورت کمی و هم بصورت کیفی می باشد.

در این مرحله پس از ارزشیابی یک نفر به عنوان نماینده استان برای مسابقات کشوری ملی مهارت انتخاب میشود و پس از اموزش های تکمیلی به مدت سه ماه در صورت قبولی در دوره های آموزشی به مسابقات کشوری اعزام میشود.

در مرحله کشوری نماینده هر استان که به عنوان رقابت کننده مهارتی نام دارد برای نمایش توانایی خود در انجام پروژه های مرحله کشوری که در سطح مسابقات جهانی میباشند با هم به رقابت می پردازند در این چند سال اخیر شاهد حضور چشم گیر جوانان نخبه در این مسابقات و همچنین افزایش تعداد نفرات شرکت کننده در هر رشته بودیم،امسال که سیزدهمین دوره از مسابقات بود میانگین شرکت کننده ها در هر رشته حدود 22 نفر بود یعنی 22 استان در آن رشته شرکت کننده داشتند.

حضور در اردوی آمادگی جهت مسابقات جهانی پس از کسب مدال نقره در مسابقات سال 89 به عضویت تیم آمادگی جهت حضور در مسابقات جهانی لندن 2011 شدم که بنا به دلایل نا معلومی رشته ی ما از این مسابقات حذف شد.

سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و کسب مدال طلا مرحله کشوری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت درمهرماه امسال به میزبانی استان البرز در شهر کرج در مرکز تربیت مربی کرج در تاریخ16 الی18 مهر ماه برگزار گردید.

تیم اعزامی استان آذربایجان شرقی به این دوره از مسابقات شامل 28 نفر در24 رشته بودند که با اقتدار کامل درخشیدند ومقام سوم کشوری را به استان خود هدیه آوردند و در اختتامیه این مسابقات که بیستم مهرماه در سالن همایش های وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی تهران برگزار شد موفق به کسب سه مدال طلا در رشته های: تاسیسات الکتریکی ،کنترل صنعتی و طراحی مهندسی مکانیک،و همچنین سه مدال نقره در رشته های جوشکاری،فناوری اتومبیل،جواهرسازی،ودو مدال برنز در رشته های قنادی و کاشی کاری دیوار و کف و10 دیپلم افتخار مفتخر شدند،که مدال آوران لوح و مدال خود را از دست جناب آقای شیخ الاسلامی وزیر وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی دریافت کردند.

در این دوره از مسابقات اینجانب موفق به کسب مدال طلا و مقام اولی در رشته تاسیسات الکتریکی(برق خانگی وتجاری) شدم و در همینجااین موفقیت را تقدیم به همه همشهریان بنابی خودم میکنم.

واکنش ها و حمایت های مقامات محلی و استانی ما دیداری با نماینده محترم بناب و همچنین استاندار محترم داشتیم.

در مراسمی که در استانداری آذربایجانشرقی بعد از بازگشت از مسابقات کشوری تدارک دیده شده بود از مقام آوران توسط استاندار محترم با اهدای لوح ، تقدیر به عمل آمد.

 ولی از طرف شهرستان عزیزمان بناب و مسئولان دلسوزمان اهمیتی به این حقیر داده نشد که باعث دلگرمی من شود.

خواهش میکنم با انعکاس خبر موفقیت اینجانب که متعلق به تمام همشهریان عزیزم میباشد،این افتخار را تقدیم کنیم به جوانانی که در آینده نزدیک شاهد افتخارات کشوری و جهانیشان خواهیم بود.

این اتفاق نخواهد افتاد مگر با حمایت بی دریغ  مسئولین شهرستان پر افتخارمان.

به امید آن روز