دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند / تدبیر جواب تحریم

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند و اگر دشمن تحریم کند، ما هم تدبیر می‌کنیم.

منصور حبیب پورگودرزی ظهر روز جمعه 91/11/20  در هجدهمین نشست اجلاس معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های منطقه دو کشور در شهرستان بناب، از افزایش میزان اقتدار حمایت این صندوق از دانشجویان کشور نسبت به سال‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: حداکثر تا پایان هفته آینده منابع حمایتی و مالی این صندوق در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

حبیب پورگودرزی از تشکیل شورای اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: دانشگاهیان از جنگ اقتصادی ترسی ندارند و اگر دشمن تحریم کند، ما هم تدبیر می‌کنیم.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری هیچ دانشگاهی از لحاظ مالی به مرحله بحرانی نرسیده و با هنر مدیریت مسئولان روند طبیعی را طی می‌کنند.

60 میلیارد تومان وام شهریه برای دانشگاه‌های کشور گودرزی همچنین اعلام کرد: اعتبار 60 میلیارد تومانی وام شهریه برای تمام دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتباراتی که برای دانشگاه‌ها در نیم سال دوم سال 91 و 92 در نظر گرفته شده، افزایش داشته چنانچه برای تمام دانشگاه‌های کشور وام شهریه 60 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان کشور اظهار کرد: از این مقدار 30 میلیارد تومان برای دانشگاه آزاد، 15 میلیارد تومان برای دانشگاه‌های دولتی، 6 میلیارد تومان برای دانشگاه‌های پیام نور، 6 میلیارد و 200 میلیون تومان برای دانشگاه غیرانتفاعی، 2 میلیارد تومان برای دانشگاه علمی کاربردی و بقیه برای سایر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای وابسته به دستگاه‌های اجرایی اعتبار داده شده است.

گودرزی تصریح کرد: میزان ابلاغ اعتبار برای وام تحصیلی دانشجویان دولتی(روزانه) 30 میلیارد تومان ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های سراسر کشور می‌توانند اعتبارات خود را از طریق سایت صندوق رفاه ببینند که البته کلیات این اعتبارات شامل وام تغذیه، وام ودیعه مسکن، وام متأهلین، بیمه دانش، وام عوارض و سایر تحصیلات صندوق است.

در ادامه این نشست با برگزاری انتخابات، حسین کریمی به عنوان دبیر جدید شورای معاونان منطقه دو دانشگاه‌های کشور انتخاب شد.