مسوولان دانشگاه ها برای حل مشکلات فرهنگی کمر همت ببندند

بناب نیوز- حجت الاسلام ˈشیخ مصطفی باقری بنابیˈ در دیدار اعضای هیات رییسه دانشگاه پیام نور مرکز بناب به نقش مراکز علمی و واحدهای دانشگاهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از رسالت های دانشگاه در کنار مسایل علمی و پژوهشی، توجه به مسایل فرهنگی است.

وی با تاکید بر نقش حساس استادان و کارکنان دانشگاه در بحث مسایل فرهنگی و حجاب و عفاف اظهار کرد: استادان و کارکنان مهمترین نقش را در این زمینه برعهده دارند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بناب اضافه کرد: خوشبختانه دانشگاه پیام نور نقش موثری در ترویج مسایل فرهنگی و معارف قرآنی دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی بر نقش موثر دانشگاه در حفظ و ارتقای هویت اسلامی و فرهنگی جامعه اشاره و تاکید کرد: گسترش آموزه های دینی و فرهنگی اسلام و فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب نیز با ارایه گزارشی از وضعیت گذشته و موجود این مرکز اظهار امیدواری کرد: با پشتیبانی و راهنمایی های امام جمعه و دیگر مسوولان در مسیر اعتلای امورات فرهنگی مرکز گام برداشته شود.

ˈحسین غفوریانˈ از توجه به مسایل فرهنگی در پیام نور خبر داد و افزود: پرداختن به بعد اسلامی و ارتقای سطح آگاهی دینی جوانان در محیط های دانشگاهی یکی از دغدغه های مسوولان دانشگاه پیام نور است و همواره سعی بر این شده تا مسایل فرهنگی و دینی به عنوان سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی به نقش موثر و سازنده علما و روحانیان و نیز همکاری آنان با مراکز دانشگاهی بویژه دانشگاه پیام نور در بالا رفتن سطح فرهنگی و علمی استادان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام درصدد رخنه به مراکز علمی و فرهنگی هستند تا باورها و اعتقادات جوانان را سست کرده و نقشه های شوم خود را برای نظام بکار گیرند.

سرپرست دانشگاه پیام نور مرکز بناب همچنین توجه به مساله حجاب و عفاف را یکی از دغدغه های مسوولان مرکز عنوان و اضافه کرد: در این شرایط وظیفه استادان و مسوولان دانشگاه هوشیاری و توجه به مسایل فرهنگی و دینی در کنار مسایل علمی و پژوهشی است.

هم اکنون حدود سه هزار دانشجو در 23 رشته تحصیلی مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز بناب به تحصیل اشتغال دارند.