چندی پیش خبری در سایت قرار دادیم مبنی بر دعوت صابر بروشک کشتی گیر بنابی به اردوی تیم ملی کشتی .

این موضوع بهانه ای شد تا سری بزنیم به خانه کشتی بناب و مصاحبه ای با این عزیز داشته باشیم.

بناب نیوز : با سلام و تبریک آغاز سال جدید ؛لطفا خودتونو معرفی کنین و بگین متولد چه سالی هستین؟ و تحصیلات ابتدایی تا دبیرستان خودتون در چه مدارسی گذارنده اید؟ با سلام خدمت شما و همه همکارانتون در سایت خبری بناب نیوز و با تشکر از اینکه به خانه کشتی تشریف آوردین .

بنده صابر بروشک هستم متولد سال 1364در بناب ، که دومین فرزند خانواده می باشم ؛ که در یک خانواده معمولی و ورزش دوست به دنیا آمده ام و تحصیلات ابتدایی خودم رو در دبستان رجایی و باهنر و سپس شهداء شروع کرده و سپس وارد مدرسه راهنمایی دهخدا شدم و دوران متوسطه خودم رو هم در مدرسه شیخ بهایی و نیز پیش دانشگاهی رو هم در باقرالعلوم (ع) گذرانده ام.

بناب نیوز: از چه سالی به کشتی علاقه مند شدین و این رشته ورزشی را دنبال کردین؟ در دوران راهنمایی دبیر ورزش ما آقای کریم پاکیزه خوی بود که خودشان از مربیان و بزرگان کشتی شهرمان هستند و من هم از همان دوران به کشتی علاقه مند شدم و از مهر ماه 75 بود که به این رشته ورزشی روی آوردم و با برادرم حامد به سالن تربیت بدنی میرفتیم و در آنجا کشتی را آغاز کردیم.

با توجه به اینکه شما همان سال های اولیه ورودتون به کشتی در مسابقات شرکت کردین از مقام های کسب شده توسط خودتون برامون بگین که تا به حال چه مقام هایی رو کسب کردین ؟ من همواره سعی کرده ام همه تلاشم را برای بهترین کشتی گرفتن انجام بدهم و با لطف خداوند در هر مسابقه ای که شرکت کرده ام مقام آورده ام که با توجه به زیاد بودن این عناوین بنده به برخی از آنها اشاره ای میکنم.

مقام سوم نو نهالان استان در سال 76 مقام سوم مسابقات آموزشگاهی نوجوانان استان در 76 قهرمان مسابقات آموزشگاهی نوجوانان استان در سال 77 قهرمان نوجوانان استان در سال 78 و راهیابی به مسابقات قهرمانی کشور به همراه تیم منتخب استان در شیراز قهرمان جوانان استان در سال 81 و راهیابی به مسابقات قهرمانی کشوری و کسب مقام ششمی در این مسابقات در سمنان قهرمان مسابقات انتخابی بین المللی باکو و راهیابی به این مسابقات که با حضور تیم های مطرح کشتی در باکوی آذربایجان در گروه های 4 نفری برگزار شد و بنده گرچه موفق به شکست حریفان آذربایجانی و ترکیه ای خود شدم ولی با شکست در مقابل دیگر حریف آذربایجانی خودم متاسفانه نتوانستم به مرحله بعدی صعود کنم.

قهرمان مسابقات شمال غرب کشور در مهاباد نائب قهرمان مسابقات کشتی قهرمانی دانشجویان کشور و در رده بزرگسالان نیز گرچه چند سالی از مسابقات غایب بودم ولی در هر سالی که این رده شرکت کرده ام توانسته ام با لطف خداوند مقام اول را کسب نمایم.

بناب نیوز: درباره مسابقات قهرمانی کشور که انتخابی تیم ملی نیز هم بشمار میرفت صحبت بکنین که این مسابقات در چه سطحی برگزار شد و چطور شد شما در بین دعوت شدگان به اردوی تیم ملی قرار گرفتین؟ با توجه به اینکه پوشیدن پیراهن تیم ملی و قهرمانی در این مسابقات از اهمیت ویژه ای برای کشتی گیران داشت؛ در هر وزن هر 33 استان کشور بهترین های خودشون رو عازم این مسابقات کرده بودند و تنها نفرات المپیکی که مدال آور شده بودند با اجازه آقای رسول خادم در این مسابقات نبودند؛ بنابراین سطح مسابقات بسیار بالا بود و بنده هم متاسفانه نتوانستم در سکو قرار بگیرم ولی با نظر کمیته فنی مسابقات جزو هشت نفر انتخاب شده به اردوی تیم ملی در تهران شدم که انشاالله بتونم سهمیه نهایی رو هم با دعای مردم برای شهرم کسب کنم.

بناب نیوز :درباره تحصیلات دانشگاهی خودتون برای مخاطبین بناب نیوز بفرمائین که در چه رشته ای مشغول به تحصیل هستین ؟ من در سال 83 در رشته تربیت بدنی وارد دانشگاه سراسری تبریز شدم و با توجه به اینکه قصد داشتم ورزش رو بصورت علمی و حرفه ای دنبال کنم هم اکنون نیز در رشته مدیریت ورزشی در دانشگاه تبریز مشغول به تحصیل می باشم.

بناب نیوز : الان سطح کشتی رو در شهر بناب چطور ارزیابی میکنین؟ آیا مردم نسبت به گذشته باز هم به این ورزش اقبال دارند؟ در گذشته ما از نظر امکانات وضعیت خوبی نداشتیم ولی استقبال مردم و حتی بازاریان به این رشته ورزشی بسیار خوب بود و این باعث شده بود مردم این رشته رو با شور و حرارت خاصی دنبال کنند ولی متاسفانه حتی با افزایش امکانات و حتی ایجاد خانه کشتی؛ اقبال مردم و جوانان به کشتی کمتر شده که البته این موضوع تنها در شهر ما نبوده و تا جایی که بنده اطلاع دارم در دیگر شهرها هم این داستان وجود دارد که در مقایسه وضعیت بناب بهتر از آن شهرهاست و حداقل ما سطح کشتی خودمان رو توانسته ایم حفظ کنیم.

که این مرهون زحمات مربیان دلسوز و دست اندرکاران کشتی بناب است.

در ادامه باید گفت الان که از نظر بستر و وجود امکانات وضعیت قابل قبولی داریم و با روی کار آمدن آقای یزدانی که خود از کشتی گیران قدیمی شهرمون هستن، می تونیم  با برنامه و توجه به تیم های پایه و نونهالان و با استعداد یابی و حمایت همه جانبه ؛ کشتی گیران مطرحی رو در سطح استان و حتی کشور معرفی نماییم.

بناب نیوز : با توجه به اینکه از ابتدای حضورتون در کشتی مربیان زیادی رو تجربه کرده اید ؛ کدام مربی بیشترین تاثیر رو روی زندگی ورزشی شما گذاشته است؟ در این مورد همه مربیان که در پیشرفت من زحمت کشیده اند، برایم عزیز هستند و حق استادی بر گردن بنده حقیر دارند ولی چون شروع کشتی بنده با حمایت های آقای پاکیزه خوی و یگانه بوده است این دو عزیز نقش مهمی در پیشرفت من داشته اند و امیدوارم روزی از زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر بشه که واقعا بدون هیچ چشم داشتی خودشون رو وقف کشتی میکنند.

بناب نیوز : آیا ایده ای برای پیشرفت و مطرح شدن بیش از پیش کشتی در شهرمان و به تبع آن بوجود آمدن پتانسیل ها در این زمینه دارید؟ یکی از مشکلات حوزه ورزش بحث حمایت مادی از این ورزش است و جالب است بدانید بودجه سالیانه تربیت بدنی به ورزش کشتی کفاف مخارج و هزینه های خانه کشتی هم نمیشود و ما همواره با برگزاری اردوها و شرکت در مسابقات مشکل داشته ایم و این برازنده شهر ما نیست .

ولی چون شهر ما یک شهر صنعتی است و کارخانه ها و صنایع مختلفی مشغول به کار هستند می توانیم با ایجاد ارتباط با این عزیزان از حمایت مالی و اسپانسری آنها استفاده کنیم که هم نام این حامیان مالی مطرح گردد و کشتی هم از نظر مالی تامین شود.

بناب نیوز : الگوی شما در کشتی چه کسی است و از بین کشتی گیران ایرانی و دیگر کشورهای صاحب کشتی ، کدام کشتی گیران رو می پسندید؟ من از دوران کودکی با نام جهان پهلوان تختی آشنا شدم و همیشه علاقه شدیدی به منش و رفتار این عزیز داشتم ولی با ورود به این رشته ورزشی و از بُعد فنی هم این علاقه به اطمینان تبدیل شد که این اسطوره کشتی ایران هم از نظر فنی و هم اخلاقی چه کارهای بزرگی را انجام داده اند.

در بین کشتی گیران کنونی هم کشتی های آقای دبیر و حیدری رو دوست دارم چون بسیار با غیرت کشتی میگرفتند ولی در بین کشتی گیران خارجی کشتی های سایتی اف روس رو بسیار میپسندم که از نظر فنی فوق العاده کشتی میگیره.

بناب نیوز: در پایان مصاحبه اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید؟ بنده از شما که زحمت کشیده و به خانه کشتی تشریف آوریده اید نهایت تشکر رو دارم و باید عرض کنم برای خود من و سایر بچه ها یک نوع روحیه شد که بدانیم کسانی هستند به پتانسیل های مختلف شهرمون ارزش قائل بشن و آنها رو حداقل از نظر معنوی هم که شده حمایت کنن.

باید بگم که کار شما بسیار کار بزرگی هست و من به نمایندگی از اهالی کشتی بناب برای شما و همکارانتون در سایت بناب نیوز آرزوی موفقیت و سربلندی میکنم.

بناب نیوز: از وقتی که در اختیار ما گذاشتین بسیار متشکریم، ما هم برای شما و همه ورزشکاران بناب آرزوی موفقیت داریم.

.