امام جمعه بناب: انتخابات یک امتحان سنگین و حساس برای ملت ایران است

امام جمعه بناب گفت: انتخابات امسال یک امتحان سنگین و حساس برای ملت ایران است و سرنوشت آینده کشور را رقم خواهد زد.

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی در خطبه های نمازجمعه این شهر افزود: یک لحظه غفلت از این مسئله مهم یک عمر پشیمانی و ندامت را به دنبال خواهد داشت.

وی از نمازگزاران و مومنان خواست در هر زمان و مکانی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن انتخابات مبلغ و مروج باشند.

حجت الاسلام باقری بنابی اظهارکرد: حضور در پای صندوق های رای واجب است و غفلت از آن جبران پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: هرکس در رابطه با شرکت در انتخابات حتی دانسته یا ندانسته اظهارات منفی بکند، بداند که به دشمن خدمت و به ملت خیانت کرده است.

وی افزود: در این روزهای حساس کشور همه بلندگوهای غرب علیه ایران فعال شده و متاسفانه برخی وقت ها از درون کشور هم برخی گروه ها و افراد به آنها کمک می کنند که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

خطیب جمعه بناب گفت: هرکس را که شورای نگهبان تایید کند قابل رای دادن است و مهم این است که فقط شرکت کردن در انتخابات نوعی عبادت و جهاد محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ اهانت به مرقد مطهر حجر بین عدی صحابی پیامبر اعظم در دمشق اظهارکرد: سلفی های بی خردی که به اماکن مقدسه اسلام و مرقد حجر بن عدی اهانت می کنند بقایای خوارج و نهروانی های کوردلی هستند که روزی دستان امام علی (ع) را با طناب بستند.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: اگر این سلفی های تکفیری و وهابی های خبیث از جوانان غیرتمند مسلمان وحشت نداشتند با مرقد مطهر پیامبر اکرم (ص) نیز همان معامله را می کردند که با مرقد حجربن عدی کردند.

وی اظهارکرد: اهانت به مزار شریف حجربن عدی به نوعی اهانت به ساحت پیامبر اکرم است، چون حجربن عدی پرورش یافته دامن پیامبر بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی بناب با محکوم کردن این اعمال زشت سلفی ها گفت: سراسر وجود حجربن عدی از اخلاص و خدا پرستی و ولایتمداری موج می زد و اگر مجاهدت و فداکاری این نوع افراد در صدر اسلام نبود امروز از اسلام ناب محمدی آثاری وجود نداشت.

حجت الاسلام باقری بنابی از حرم های بزرگان دین اسلام به عنوان مصداق بارز ایه 36 سوره مبارکه نور یاد کرد و خواستار واکنش مجامع بین المللی به هرگونه اهانت به این اماکن مقدس اسلامی شد.

در پایان نمازجمعه نمازگزاران بنابی با شرکت در راهپیمایی سراسری علیه اهانت کنندگان به اماکن مقدسه، با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی اعمال ننگین سلفی های خبیث را محکوم و خواستار برخورد قانونی با آنها شدند.