بناب نیوز: با عرض سلام خدمت جنابعالی و آرزوی ساعات و ایامی خوش برای شما و خانواده محترمتون ؛ ممنون که دعوت مصاحبه بناب نیوز رو پذیرفتین .

ـ بناب نیوز :در ابتدا از خودتون بگید ؛اینکه متولد چه سالی هستید و درباره دوران کودکی و خانواده محترمتون توضیحات مبسوطی رو ارائه بفرمایید: باسلام وصلوات برمحمد(ص) وآل محمد(ص) بنده اسمعیل حسین نجد گرامی متولدسال 1347 شهرستان همیشه پایدار بناب بوده وکودکی بنده به مانند تمامی کودکان آن موقع بناب همراه با کار و تلاش فراوان در جمع خانواده و همراه با شادی ها و غم ها سپری می شد.

بنده سه سال بیش تر نداشتم که مادرم به سرای ابدی خویش رخت برکشید درحالیکه هنوز هم علت بیماری ایشان برما نامعلوم است و دلیل آن ضعف سیستم پزشکی در آن سالها بود .

پدرخدا بیامرز که معروف به حاج حسین قصاب ودارای حسن شهرت و نام بوده وهست ، آدمی بسیار متدین بوده و مجددا با داشتن 5 فرزندکه بنده چهارمین آنها و بزرگترین اولادپسربودم ؛ تجدید فراش نمود و مادری برایمان آورد که تمامی مشکلات خانواده را حل نموده وهمه ما را مثل فرزندان خویش که حتی بهتر از آنها بزرگ نمود و ایشان حقی بیشترازحق مادری برگردن بنده دارند.

ـ بناب نیوز:درباره تحصیلات خودتون ازابتدایی تادبیرستان توضیح بفرماییدکه درکدام مدارس مشغول به تحصیل بودید و در آن دوران به چه درسی علاقه داشتید؟ بنده دوره ابتدایی رادرمدرسه انوشیروان آن زمان (سال های 1357- 1353) واقع درحلاج بازار تحصیل کردم وبعضی دوستان را به یاد دارم .

درضمن درآن دوره آموزگاران ما ازمراغه می آمدند و بناب کمبود کادر آموزشی داشت که ازاین فرصت استفاده نموده و به تمام معلمین ابتدایی خود مخصوصا روح بلند آقای امیربهمنی که مدیرمان بودند ،درود می فرستم.

جالب است بدانیدکه درفصول پرباران آن زمان آب باران جلوی میدان کوچک حلاج بازارجمع می شدو مدرسه تعطیل می گشت.

پایان دوره ابتدایی بنده درکلاس پنجم مصادف شد با پیروزی انقلاب باشکوه و ضد استثماری ایرانیان که سبب دگرگونی های بسیار عظیمی در نوع زندگی همه ایرانیان شد و بدین ترتیب ما مقطع راهنمایی را در مدرسه راهنمایی المهدی با مدیریت آقای عاشقی و سپس جناب حمزه زاده آغازکردیم که خود با حمله تجاوزکارانه رژیم بعث عراق به خاک مقدس جمهوری اسلامی نوپای ایران مصادف شد و در نهایت دوره چهارسال دبیرستان را در تنها دبیرستان تجربی وریاضی آن موقع یعنی شهید دکتر چمران سپری کردیم.

بنده درطول دوازده سال تحصیل دانش آموز خوبی بودم ولی عالی نبودم که علت آن همزمانی کار با تحصیل و شاید پرداختن زیاد به فوتبال بود.

اشتیاق بنده به درس زیست شناسی و انشا درطول تحصیل بسیار زیاد بود .

ـ بناب نیوز :آیا هنوز هم با دوستان دوران دبیرستان و قبل از آن ارتباط و دوستی دارید؟ بله با خیلی از آنها حتی ارتباط خانوادگی داریم شاید کلاس چهارم تجربی ما یکی ازموفقترین کلاس های تاریخ آموزش و پرورش بناب بوده باشد: آقای دکتر یونس بدری متخصص عفونی، آقای دکتر بلال حیدرزاده داروساز، آقای دکتر بولود سلیمانی متخصص اطفال ، برادران شهدوست که فوق لیسانس شیمی می باشند وجناب علی اصغررحیم زاده و البته خیلی های دیگرکه ذکر اسامی آنها در این مجال نمی گنجد.

ـ بناب نیوز :اگر بخواهید اسم یکی از معلم های خودتون رو که بیشترین تاثیر رو توی زندگی شما گذاشته نام ببرید ؛ از چه کسی یاد خواهید کرد؟ دوره ابتدایی تنها آموزگار بنابی ما آقای صادق زاده که هرکجا هست خدایا به سلامت دارش، معلم بسیار دلسوزی بودند ، در دوره راهنمایی جناب حمزه زاده ، جناب بکروی دبیر عربی ، خدابیامرز جناب کیانفر دبیر برجسته زبان که پایه قوی برای بنده درست کرد و در دوره دبیرستان جناب جهانبخش و جناب شرقی برای ماخیلی زحمت کشیدند.

ـ بناب نیوز :معمولا همه انسان ها در دوران کودکی یکسری از اهداف و آروزهایی رو برای خودشون متصور میشن، قطعا شما هم از این قاعده مستثنی نبوده اید ، لطفا از اهداف و آرزوها و علایق دوران قبل از دانشگاه خودتون بفرمایید و این که دوست داشتید در آینده چه شغلی را داشته باشید؟ تحقیق و پژوهش درعلوم پایه اساس ساختاری سیستم های پویا و کشورهای مترقی است.

بنده به زیست شناسی وتحقیق وپژوهش در عرصه علوم زیستی وپزشکی علاقه داشته و دارم و خدای بزرگ را شاکرم که به بنده توفیق ورود به این عرصه راعنایت فرموده است.

ـ بناب نیوز :درباره تحصیلات خودتون به مخاطبین بناب نیوز توضیحاتی رو ارائه بدین و بفرمائین که در چه سالی و در چه رشته ای وارد دانشگاه شدین ؟ بنده درسال 1366ازمنطقه 3( بناب درآن سال ها منطقه 3 محسوب می شد) به رشته بیولوژی دانشگاه تهران دردانشکده علوم راه پیداکردم.

بین کارشناسی وکارشناسی ارشد وقفه ای رخ داد و درسال 1388 از دانشگاه علوم پزشکی بقیه ال.

(عج) در رشته کارشناسی ارشد باکتری شناسی فارغ التحصیل شدم و درآزمون متمرکز دکتری سال 1390 با نمره عالی در رشته سلولی و مولکولی گرایش بیوفیزیک انستیتو بین المللی بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران قبول شدم.

ـ بناب نیوز :بهترین خاطره دوران دانشجوی خودتون رو بیان کنین.

در دوره کارشناسی ارشد بر روی سویه های باکتری ایجاد کننده پنومونی (سینه پهلو یا ذات الریه) کار می کردم ، وقتی سویه های شایع ایجاد کننده را شناسایی کردیم خداوند بزرگ راشاکر شدیم و شعف خاصی در درون ما ایجاد شد.

ـ بناب نیوز:هم اکنون در چه رشته ای در مقطع دکتری مشغول به تحصیل هستین ؟ دررشته سلولی و مولکولی گرایش بیوفیزیک انستیتو بین المللی بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران.

ـ بناب نیوز :از سوابق و مدارج علمی ؛ پژوهشی و تدریسی خودتون بفرمایین ؛ الان در چه سازمان و یا پژوهشگاهی مشغول می باشید ؛و توضیحاتی رو در اینباره برای آشنایی مخاطبین با فعالیت هاتون لطف بفرمایید: بنده با توجه به رشته تحصیلی خود مسئولیت های پژوهشی متعددی را دردانشگاه های امام حسین (ع) و علوم پزشکی بقیه ال.

(عج) عهده دار بوده ام و روی طرح های تحقیقاتی کاربردی پزشکی و بالینی کار کرده ایم ولی درحال حاضر با توجه به اینکه تحصیل دردوره دکتری انستیتو بین المللی بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران تمام وقت بوده وحتی این مرکز بین المللی ازکشورهای دیگر دانشجو دارد، هیچ دانشجویی حق کار یا پژوهش در سایر مراکز را ندارد و بنده با توجه به کار بر روی پایان نامه ام شبانه روز در این مرکز مشغول می باشم.

ـ بناب نیوز :مدتی پیش خبر مسرت بخشی رو درباره تاسیس و شروع بکار مرکز بنابیان مقیم تهران در سایت بناب نیوز منتشر کردیم که با استقبال مخاطبین و مردم بناب مواجه شد.

لطفا درباره فلسفه وجودی چنین مرکزی توضیح دهید و اینکه هم اکنون شما در این مرکز چه مسئولیتی رو ایفا میکنین؟ بله خوشبختانه این آرزوی دور و دراز بنابی های مقیم تهران که دارای خانه وکاشانه مشترکی در تهران بشوند در حال وقوع است گرچه هنوز راهی طولانی پیش روی ماست.

فلسفه و ضرورت این مرکز در درجه اول عشق و ارادت انسان به محل تولد خویش و شناساندن آن به سایر مردمان است .

همه ما بنابی هستیم و موطن خویش را مثل جان گرامی میداریم و اتفاقا هر چقدرکه از موطن خویش دورتر شویم این اشتیاق بیشتر می شود.

در درجه بعدی نیازهایی که همشهریان مقیم ما در اینجا با آن مواجه میشوندازقبیل برگزاری مراسم های جشن و عزاداری و صله ارحام و شناختن همشهریان نیازمند به انواع کمک ها.

، می طلبیدکه حرکتی جدی دراین زمینه انجام شود همچنین خدماتی که ازطریق این مرکز می توان به همشهریان مسافر بنابی ارایه کرد که برای کارهای متفرقه برای مدت زمان کوتاهی به تهران مسافرت می کنند و جایی را ندارند یا نمی شناسند و از این طریق می توان به آنها کمک کرد.

وجود چنین مرکزی حتی درآینده های دورمی تواند دردسترسی به سمت های بالادستی برای همشهریان بنابی موثر باشدکه از نقطه نظر سیاسی مهم است.

درضمن لازم به ذکراست که از تلاش های دوستان عضوهیئت مدیره و جناب باقری بنابی تشکر کنم و افتخاردارم به عنوان مدیرعامل موسسه درخدمت همشهریان باشم.

ـ بناب نیوز :آیا به غیر از جلسه شروع بکار مرکز بنابیان ؛ تاکنون جلسات دیگری هم تشکیل شده است ؟ لطفا درباره مباحث مطرح در این جلسات توضیح دهید: هم اندیشی و جلسات مداوم بحث وگفتگو وجود دارد و افراد با سلایق متفاوت دیدگاه های خود را در ارتباط با پیشرفت بناب و چگونگی آن مطرح می کنند که البته طرح آنها دراین مجال نمی گنجد.

ـ بناب نیوز :با توجه به اینکه در آستانه انتخابات شوراهای شهر هستیم و با تکیه بر اهمیت این شوراها در رشد و تعالی شهر ؛فعالیت های گذشته منتخبین شوراها را چگونه ارزیابی میکنید؟ شوراهای شهری یکی ازناب ترین ثمره های انقلاب اسلامی است که حاکمیت اجتماعی افراد را در مناطق خود تجلی بخشیده است و شهروندان باهوشی که بتوانند از این فرصت تاریخی بهره ببرند می توانند تمامی مطالبات تاریخی شهر و روستای خود را وصول کنند.

اما در ارتباط با شهرستان عزیزم بناب جواب درحالت کلی وعلیرغم زحمات زیاد شوراهای قبلی متاسفانه خیلی مثبت نیست برای اینکه پتانسیل دینی ، اقتصادی ، علمی و.

شهرستان بناب خیلی بیشتر از استفاده محدودشوراها از سال 1377 است یعنی اگر نمره کامل استفاده از این سال ها را 100 بگیریم ، در بناب نمره فعالیت شوراها در ادوار گذشته به سختی به 40 می رسد.

ـ بناب نیوز :آیا نظر و پیشنهادی رو درباره فعالیت ها و برنامه های کاندیداهای این دوره از شوراها دارید؟ به نظر شما کاندید خوب چه ویژگی باید داشته باشد؟ ازبناب نیوزبه خاطر طرح این سوال سپاسگزارم و اتفاقا این یک بحث کلیدی در مجمع بنابی های مقیم تهران خواهد بود.

میدانید که ما با توجه به دوری از بناب تغییرات اتفاق افتاده را درطول مسافرتهایمان به بناب براحتی متوجه می شویم و بنابراین نکات قوت و ضعف برای ما به عنوان ناظر بیرونی اهل بناب تجلی واقع بینانه ای دارد فلذا ضمن آرزوی موفقیت برای همه کاندیدهای این دوره امیدوارم ضمن تعالی دانش تخصصی خود به نظرات اهل فن و مخصوصا نخبگان فهیم دانشگاهی و اهل تجربه توجه نمایند و بناب را در بناب خلاصه نکنند .

تشکیل کار گروه های مشورتی در تمامی حوزه ها مخصوصا حوزه سلامت ، اشتغال، فرهنگ و اقتصاد بسیار ضروری می نماید.

ـ بناب نیوز :در پایان مصاحبه اگر بخواهید یک آرزو برای همشهریانمان داشته باشید ؛ چه آرزویی را انتخاب میکنید؟ بنده دغدغه ای متفاوت برای بناب دارم فکر می کنم که شاید پیشرفت علمی و فرهنگی شاکله بناب به اندازه گسترش اقتصادی آن نبوده است و درمورد آن غفلت شده است و این شاید یک پیچ تاریخی در تکامل اقتصادی ترین وکوشاترین شهرشمالغرب کشور باشدکه اگر دقت نکنیم که مهمترین منابع یک شهر منابع انسانی است ، ممکن است در آینده نه چندان دوری با یک ضرر هنگفت مواجه شویم.

پس من آرزویم این است که ارکان اساسی پیشرفت یک سیستم را که همان نیروهای علمی ، دینی ، فرهنگی و اقتصادی می باشد ، همزمان و به شکل متوازن در بناب رشد دهیم اگر چه این امر،کار سختی می باشد.

ـ بناب نیوز :از اینکه وقتتون رو در اختیار ما گذاشتین بسیار متشکریم ؛ برای شما آروزی توفیق روز افزون و سلامتی داریم ، برقرار باشید و سبز.

بنده هم برای همه همشهریان خوبم مخصوصا دانش آموزان ، طلبه ها ی حوزه علمیه و دانشجویان بناب آرزوی موفقیت دارم.