حسن روحانی رئیس جمهور شد

وزیر کشور مشارکت در انتخابات را 72.

7 درصد و روحانی را رئیس جمهور اعلام کرد.

وزیر کشور در نشست خبری اعلام کرد : حسن روحانی با کسب اکثریت مطلق آرا به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده است .

به گفته وزیر کشور 50.

483.

192 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که از این تعداد 36.

704.

156 نفر رای خود را به صندوق انداختند و مشارکت 72.

7 درصدی را رقم زدند .

مصطفی محمد نجار ادامه داد : از مجموع این تعداد آرا 35.

458.

747 رای صحیح شمارش شد و آقای حسن روحانی با کسب 18.

613.

329 حائز اکثرین مطلق آرا شد و به عنوان رئیس جمهور مردم ایران انتخاب شد.

آرای سایر کاندیداها به این شرح است: محمد باقر قالیباف 6.

077.

292 رای سعید جلیلی 4.

168.

946 رای محسن رضایی میرقائد 3.

884.

412 علی اکبر ولایتی 2.

268.

753 سید محمد غرضی 446.

015 مصطفی محمد نجار در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر از حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراها گفت: زبان در برابر این همه هوشمندی مردم عاجز است و همانطور که همگان نظاره گر بودند مردم با حضور یکپارچه و گسترده خالق شکوه و حماسه دیگری شدند و در لبیک به ندای رهبر خود شعار حماسه سیاسی را در سال حماسه سیاسی به عینیت بخشیدند.

وزیر کشور افزود: مردم در آغازین ساعات رای گیری با حضور متراکم رای خود را به صندوق ها انداختند و به تکلیف دینی خود عمل کردند و نقش خود را در تعیین سرنوشت کشور ایفا نمودند.

نجار تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای سه نوبت در سراسر کشور و 4 نوبت در تهران مجبور به تمدید مهلت اخذ رای شدیم و همکاران من در شعب اخذ رای بلافاصله پس از اتمام رای گیری شروع به شمارش آراء کردند.

وی با اشاره به جلسه هیات اجرایی مرکزی انتخابات گفت: پس از تشکیل این جلسه در دقایقی پیش و پس از وصول گزارش هیات اجرایی نتیجه نهایی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد.

وی همچنین تصریح کرد: کسانی که نسبت به روند برگزاری انتخابات شکایت دارند طبق قانون می توانند ظرف مدت دو روز شکایت خود به هیات اجرایی ارسال کنند.

وزیر کشور با اشاره به انتخابات شوراها گفت: نتایج چهارمین دوره انتخابات شوراها توسط بخشداری ها و فرمانداری ها اعلام می شود و اکنون نیز کار شمارش آرای این انتخابات در حال انجام است.

نجار با تقدیر از هیات اجرایی مرکزی انتخابات که به عنوان اولین تجربه وزارت کشور را در برگزاری یک انتخابات خوب یاری کرد از شورای نگهبان ، هیات مرکزی انتخابات ، هیات های اجرایی ، نیروهای امنیتی ، انتظامی ، نظامی و اصحاب رسانه تقدیر کرد.

گفتنی است دکتر روحانی در شهرستان بناب نیز حایز اکثریت آرا شده و 41736 رای کسب نموده است.