مدیرجهادکشاورزی بناب از این شهرستان به‌عنوان اولین تولیدکننده بذر گندم آبی در کشور نام برد و گفت: سالانه بیش از 3 هزار تن بذر گندم آبی در این شهرستان تولید می‌شود.

حسینعلی فتحی پیش از ظهر امروز در حاشیه شورای اداری بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران با ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی شهرستان اظهار کرد: به منظور تأمین آب کشاورزی مورد نیاز روستاهای جنوب شهرستان، از سال 84 تاکنون 75 کیلومتر کانال آبی درجه3 و 4 از پایاب سد علویان احداث شده و در این راستا امسال نیز 27 کیلومتر کانال از همین پایاب برای روستاهای«دیزج پروانه»، «خوشه مهر» و «ینگی کند خوشه مهر» احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه آبیاری تحت فشار نیز تا امروز 50 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زیرپوشش قرار گرفته و پرونده 50 هکتار زمین دیگر در دست اقدام است.

مدیر جهادکشاورزی بناب گفت: یک‌هزار هکتار زمین کشاورزی واجد شرایط نیز شناسایی شده که از پایاب «سد دوش» و ایستگاه پمپاژ «روشت بزرگ» آبیاری خواهند شد.

مدیر جهادکشاورزی بناب همچنین از این شهرستان به‌عنوان اولین تولیدکننده بذر گندم آبی در کشور نام برد و گفت: سالانه با تولید بیش از 3 هزار تن بذر علاوه بر تأمین نیاز استان، به سایر استان‌های کشور نیز صادر می‌کنیم.