حوزه علمیه بناب تابستان نیز فعال است

معاون آموزش حوزه علمیه بناب از ارتقای کیفی سطح آموزش و پژوهش طلاب این حوزه در تابستان خبر داد.

  حجت الاسلام صفرزاده روز یکشنبه  گفت :در تابستان سال جاری برای طلاب پایه های یک تا  سه  برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شده است که از آن میان می توان به تشکیل کانون های چهار  و  پنج نفری پژوهشی در پایه های مختلف تحصیلی ویژه طلاب تشکیل اشاره کرد که این گروه ها  فعالیت خود را با درخواست موضوع تحقیقی از معاونت پژوهشی حوزه آغاز می کنند و تا پایان دوره  نیز استاد راهنما بر فعالیت های طلاب نظارت خواهد کرد.

وی افزود: از دیگر برنامه های تابستانی این حوزه علمیه اجرای برنامه های جذاب ورزشی ، فرهنگی  مهارتی و جلسات تخصصی منطق و اصول کاربردی است.

معاون آموزش حوزه علمیه بناب اظهار داشت :هدف از برگزاری جلسات متنوع آموزشی و ورزشی  ،شناسایی افراد مستعد وهمچنین آمادگی طلاب برای تحصیل در پایه های بالاتر است.

حجت الاسلام صفرزاده در تکمیل سخنان خود ابراز داشت : در پایان تابستان برای  طلاب،اردوی زیارتی مشهد مقدس در نظر گرفته شده که این اردوی زیارتی همه ساله با آغاز  فصل تابستان با هدف زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) و بهره مندی طلاب از جلسات  ویژه اخلاق حجت الاسلام و المسلمین باقری بنابی انجام می شود.

وی افزود: گروه های علمی استادان نیز با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در این حوزه تشکیل می شودکه هر یک از استادانی که دارای مجوز رسمی تدریس مرکز مدیریت حوزه های  علمی کشور هستند می توانند با توجه به تخصص و علاقه خود در یکی از گروه های ادبیات ، فقه و  اصول ، کلام ، منطق ،قرآن و عترت عضو شوند.

حجت الاسلام صفرزاده آشنایی طلاب با روش های پایان نامه نویسی ، تحقیق ،مقاله نویسی و کار  گروهی را از دیگر برنامه های تابستانی حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اعلام کرد و گفت  :اغلب برنامه های حوزه علمیه پژوهش محور است به گونه ای که طلاب سطح بالاتر به صورت کامل  با اصول تحقیق و پژوهش در علوم انسانی آشنا می شوند.